Hallo,
Ik zou graag wat advies krijgen over volgende situatie waar ik me in bevind:
Enkele dagen geleden wou ik mij parkeren op de parking van het station om mijn trein te halen naar school. We rijden met drie auto's achter elkaar de parking op, ik was de middelste, toen er plots een tegenligger kwam. Aangezien de weg te smal is om met in twee richtingen te rijden wilt de auto voor mij plaats maken waarbij ze zich plots in achteruit zet en tegen mij aanrijdt.
Nu, zij schrijft haar gegevens op een papier en geeft dat aan mij, met de boodschap dat ik haar mocht bellen om iets te regelen, ik moest namelijk mijn trein halen dus ik aanvaard die gegevens, zonder er verder bij na te denken maar schrijf daarna wel haar nummerplaat op.
'Smiddags ga ik naar mijn verzekeraar, blijkt dat die gegevens vals zijn (telefoonnummer klopte niet bij de naam dat ze had opgeschreven).
Ik ben dan naar de politie gegaan en ahv haar nummerplaat vinden ze haar echte gegevens. Na mijn beschrijving gaan ze bij haar op bezoek en zien ze dat haar auto schade heeft waar ik het had beschreven en klopt haar handschrift. Toch ontkend zij alles.
Kan haar verzekering opdraaien voor mijn schade ook als zij niet bekend? Of zijn de bewijzen genoeg?
En is dit enige vorm van "vluchtmisdrijf"?
MVG