2x zelfde schade, 1x vergoed?

kimrysh
Topic Starter

2x zelfde schade, 1x vergoed?

#1 , 02 mar 2010 19:43

Beste,

In mei werd ik vooraan aangereden door een 4x4 die op een helling in tunnels achteruit 'bolde', ik rijd zelf met een kleine wagen dus de bumper vertoonde toch flink wat schade (bumper, grill,.). Deze schade werd door een expert geraamd op 600€. Dat bedrag werd mij uitgekeerd door de verzekeraar van de tegenpartij (eigenaar 4x4) zonder dat ik de herstellingsfactuur moest voorleggen.

Enkele maanden later heb ik opnieuw een ongeval, ditmaal mijn fout. Met alweer schade vooraan, maar veel erger (nieuwe bumper, koplamp, dwarsbalk, radiator,spatscherm,..). Totale kost: 1600€. Nu krijg ik van mijn eigen verzekeringsmaatschappij (ben omnium verzekerd maar met franchise van 750€) enkel een deel (350€) vergoed "omdat 'deze' schade al eens vergoed werd".
De factuur van de garage heb ik bovendien zelf moeten betalen, de verzekering storrte pas achteraf dat deeltje.
Is dit correct?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding