Beste leden van juridischforum,
in 2008 tijdens mijn job als vrachtwagenchauffeur heb ik het volgende voorval gehad en zou graag wat bijkomende informatie
van jullie hier over willen hebben.
bij mijn verdeel ronde's met de vrachtwagen ben ik een straat ingereden waar rechts auto's geparkeerd stonden,
toen ik in het straat was heb ik blijkbaar bij het manoeuvreren met zij achterkant van mijn vrachtwagen een geparkeerd voertuig geraakt,
wat ik zelf helemaal niet voelde of hoorde toen ik een paar meters verder was heb ik een wagen horen toeteren,
die achter mij stond die persoon kwam naar mij toe en zij dat ik een geparkeerd voertuig had geraakt.
ik was even de kluts kwijt wand ik dacht in mezelf als ik een wagen geraakt zou hebben zou ik het toch gevoeld hebben zeker,
daarna ben ik uitgestapt en heb ik naar die wagen gaan kijken en heb niks vreemds gezien ondertussen was die persoon
al lang verdwenen daarna heb ik naar mijn werkgever gebeld voor te zeggen dat ik blijkbaar een wagen had geraakt
en wat ik nu moest doen,
hij zij dat ik gewoon door moest rijden en mij er niks van aan moet trekken.
ik heb gewoon door gereden,na een paar dagen is de politie op de werkvloer gekomen en moest ik een verklaring
afleggen wand ik had een vluchtmisdrijf gepleegd zij de agent.
in mijn verklaring heb ik gezegd dat ik het niet bewust had gedaan en mijn werkgever ervan op de hoogte had gehouden.
vandaag heb ik een dagvaarding gekregen i.v.m het vluchtmisdrijf. ben ermee naar de acv gestapt om te vragen wat ik ermee kon toen,
hun hebben mij niet kunnen verder helpen daarna ben ik naar mijn verzekeringskantoor gegaan voor een eventuele rechtsbijstand,
ze hebben gezegd dat ik naar de verzekeringskantoor van mijn werkgever moest gaan,
maar daar werk ik niet meer.
wat kan ik in deze situatie doen ?
hoeveel kunnen de boetes bedragen ?
moet ik ook de schade aan de wagen betalen ?
ik ben depressief geworden hierdoor.
Alvast bedankt