glad, schuiven = kop staart aanrijding

king
Topic Starter

glad, schuiven = kop staart aanrijding

#1 , 15 feb 2010 14:37

Hallo,

vorige week heb ik een ongevalletje gehad.. Zoals iedereen weet was het spekglad op de weg, iedereen reed dan ook 10km per uur met behoorlijke afstand van elkaar (ik dus ook).

De auto voor mij remt, ik zie dat, dus ik schakel terug naar eerste (om op mijn motor af te remmen) en rem (niet loeihard natuurlijk) Ik begin toch te schuiven en bots tegen 5km per uur tegen de andere auto. De weg daar loopt ook iets naar beneden, wat dus ook al niet bevorderlijk is als het heel glad is.

Ben ik aansprakelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 15 feb 2010 15:00

Ben ik aansprakelijk?
Natuurlijk!
Net zoals je op niet gladde wegen aansprakelijk zou zijn.

king
Topic Starter

#3 , 15 feb 2010 15:02

Hm, maar is dit wel effectief mijn fout? Ik had een aangepaste snelheid, had afstand gehouden en heb er alles aan gedaan om het te vermijden..

Reclame

bartvdv

#4 , 15 feb 2010 15:05

Jammer genoeg wel. Je moet als bestuurder onder alle omstandigheden je voertuig onder controle kunnen houden en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden [dat is het argument dat gebruikt zal worden].

roharro

#5 , 16 feb 2010 12:09

Hm, maar is dit wel effectief mijn fout? Ik had een aangepaste snelheid, had afstand gehouden en heb er alles aan gedaan om het te vermijden..
Het feit dat u op de voorliggende auto botste is het perfecte bewijs dat uw rijgedrag niet aangepast was aan de omstandigheden!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Drone

#6 , 16 feb 2010 14:30

Het feit dat u op de voorliggende auto botste is het perfecte bewijs dat uw rijgedrag niet aangepast was aan de omstandigheden!!!

niet persee, als het echt glad ligt, dan kan men zelfs tegen 10km/u ( of trager ) nog een eindje doorschuiven en tegen een ander voertuig schuiven, in mijn ogen is de wegbeheerder ( deels ) aansprakelijk.

roharro

#7 , 16 feb 2010 14:36

niet persee, als het echt glad ligt, dan kan men zelfs tegen 10km/u ( of trager ) nog een eindje doorschuiven en tegen een ander voertuig schuiven, in mijn ogen is de wegbeheerder ( deels ) aansprakelijk.
De rechter die dat oordeelt veroorzaakt het finale bankroet van België en zijn belastingbetalers.!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lex

#8 , 16 feb 2010 15:14

Wat met de toestand van uw banden/remmen...aandacht bij het verkeer?

bartvdv

#9 , 16 feb 2010 15:27

Vanaf volgend jaar blijven we bij de eerste verschijnselen van sneeuw gezellig thuis, een dagje betaald weerverlet.

Lex

#10 , 16 feb 2010 15:58

Vanaf volgend jaar blijven we bij de eerste verschijnselen van sneeuw gezellig thuis, een dagje betaald weerverlet.
LOL, gij weet al wat ge volgend jaar gaat doen?? :?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 feb 2010 18:14

Betaald.... dan zal je toch een dag verlof voor moeten nemen.

Terug naar “Verkeersongevallen”