Vluchtmisdrijf

Adego
Topic Starter

Vluchtmisdrijf

#1 , 10 feb 2010 14:03

Met de wagen van het werk haperde ik bij een wegversmalling met mijn spiegel aan de tegenligger zijn spiegel. Ik stopte even met de wagen en toen de tegenligger niet direct aanstalten maakte om te stoppen ben ik dan ook doorgereden. Nu word ik gedaagd voor vluchtmisdrijf en blijkbaar geeft hij ook een getuige zijn buurvrouw, Wat kan ik hier aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 10 feb 2010 14:13

aangeven bij de verzekering om te beginnen :)

ik heb zo een vermoeden dat hij gewoon naar huis is gereden in dezelfde straat ( aangezien zijn buurvrouw "getuige" was ) omdan naar u te komen.

Doch u kan niet weten dat deze persoon in die bewuste straat woont en nog minder dat hij eventueel naar u zou komen, u heeft gedaan wat nodig is, onmiddelijk gestopt terwijl hij de plaats van het "ongeval" verlaten heeft en hij bijgevolg "vluchtmisdrijf" pleegt.

Adego
Topic Starter

#3 , 10 feb 2010 14:45

is al allemaal aangegeven bij de verzekering via mijn werk, ook zit er nog een 'fout' in mijn dossier namelijk ben ik niet gedaagd voor vluchtmisdrijf maar wegens positieve alcoholconcentratie heb mijn dossier opgevraagd bij het parket en inderdaad op de buitenkant van het dossier stond de alcoholconcentratie vermeld, binnenkant was vluchtsmisdrijf. Tegenliggende bestuurder verwittigde na ik verder gereden was de politie die vaststellingen en verklaring van bestuurder en buurvrouw afnam.

Reclame

bartvdv

#4 , 10 feb 2010 15:11

is al allemaal aangegeven bij de verzekering via mijn werk, ook zit er nog een 'fout' in mijn dossier namelijk ben ik niet gedaagd voor vluchtmisdrijf maar wegens positieve alcoholconcentratie heb mijn dossier opgevraagd bij het parket en inderdaad op de buitenkant van het dossier stond de alcoholconcentratie vermeld, binnenkant was vluchtsmisdrijf.
Vreemd verloop. De juiste gang van zaken lijkt mij dat de andere partij aangifte doet van het gebeuren, dat de agent een PV opmaakt (waarschijnlijk moet je daarvoor zelf naar het bureau), visueel eventuele schade vaststelt, dat de nummerplaathouder een bezoekje krijgt van een agent of uitgenodigd wordt voor een verhoor. Op dat ogenblik kan jij jouw verhaal vertellen o.a. dat je bent gestopt, etc. Dat dossier gaat naar het parket dat zich afvraagt of het de moeite is om te vervolgen, enz. Of zit er toch meer achter?

In de meeste autoverzekering zit ook rechtsbijstand. Daar moet je dan maar gebruik van maken.

Adego
Topic Starter

#5 , 10 feb 2010 15:58

Heb mijn verklaring al gaan afleggen, het is nu afwachten of ik via de verzekering van het werk een advocaat toegewezen krijg of hier zelf voor moet instaan.

Terug naar “Verkeersongevallen”