het verhaal zit zo: een man en zijn neef, de vader van de twee kinderen die in de auto zitten krijgen een ongeluk waarbij auto per total gereden wordt. Blijkbaar heeft en van de chauffeurs politie gebeld, standaard in die situaties denk ik. Een van de kinderen blijkt later een lichte hersenschudding te hebben. De moeder, voogdes van de kinderen, hoort hier niets van tot de kinderen, wellicht uit verwarring of lichte shock, zelf een paar dagen later beginnen te vertellen. Uiteraard is de moeder bezorgd en vraagt zich af waarom niemand, noch ex echtgenoot noch politie, noch dokter haar op de hoogte heeft gebracht van deze situatie.
mijn vraag is of er niet standaard een medisch onderzoek moet worden afgenomen, het betreft een kind van 2 en een kind van 6 (laatste weet ik niet zeker maar ouder zeker niet.) in een auto die per total is gereden, al was het maar voor een check up..
Is de vader niet verplicht om de voogdes op de hoogte te stellen? Welke rol speelt de Politie hierbij? Wie draait op voor de letsels van de kinderen, vermits ze pas na het ongeluk bekend zijn geraakt?