Franchise leasing wagen

edbear
Topic Starter

Franchise leasing wagen

#1 , 20 okt 2009 20:22

Begin dit jaar ben ik in panne gevallen met mijn wagen op een autosnelweg juist naast een oprit en in het spitsuur. Ik kon onmogelijk uit mijn wagen stappen (levensgevaarlijk) en ik heb dan maar besloten om mijn pinkers aan te zetten en de VDAB op te bellen. Juist toen ik wilde bellen reed er iemand mij achteraan aan.
De politie is er toen bijgekomen en me verzekerd dat ik 100% in mij recht was, geen probleem, ik stond stil en kon onmogelijk mijn wagen nog starten.
Vandaag kreeg ik de factuur van de leasingmaatschappij : 500 euro franchise te betalen ??? Is dit normaal ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vladojko

#2 , 27 nov 2009 19:35

Sorry for writing in English, I understand Dutch but can't write it properly. How did you resolve your problem with leasing company? I have similiar issue - when i returned my leasing car they found 4 small scratches ondifferent part of the cars, and they count every scratch as different accident, and ask me to pay franshize for each scratch!!!

I have no intention to pay them so much money because I think this is really not fair, if I had total damage on car then they would charge franshize only once. Do you know what they can do in order to force me to pay this?

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”