#2 , 28 jul 2009 15:42
En wat zeggen die artikels ?
Kijk het is niet omdat een deur openstaat, zelfs op de openbare weg, dat die mag afgereden worden. Daar kan geen enkel artikel iets aan veranderen. En de dag dat zoiets door een of ander artikel wel word toegelaten en de wagen dus als moordwapen mag gebruikt worden, schaf ik mij een pistool aan.
Ik herinner me dat in de tijd toen ik nog een (ingebeeld) gevaar voor andere weggebruikers was, dat iemand met zijn auto een tik gaf op het randje van mijn openstaand portier. Het was wel kantje-boordje, want iets meer naar binnen en mijn hele portier was meegenomen.
Enfin bleek het een politieagent te zijn. Ik argumenteerde dat mijn portier wel open was, maar dat de weg goed genoeg verlicht was en hij dit openstaand portier reeds een antal 100m voordien had moeten zien. Bleek hij bovendien nog onder invloed te zijn. Ik was dan wel zo verstandig geweest om er rijkswacht bij te halen ipv politie natuurlijk.
Glansrijk gewonnen voor de rechtbank natuurlijk. Indien kan aangetoond worden m.a.w. dat een obstakel lang of ver genoeg op voorhand zichtbaar is, valt alle verantwoordelijkheid bij de tegenpartij die dus in feite hierop diende te reageren (stoppen of uitwijken m.a.w.). Men noemt zoiets voorzienbare of zichtbare hindernis.
Aan u dus om getuigen te vinden die kunnen zeggen dat dit een voorzienbare hindernis was en dat er dus maar 2 mogelijkheden overblijven: opzettelijke aanrijding of onoplettendheid van de tegenpartij. Als je genoeg getuigen hebt raad ik je aan voor het eerste te gaan, dan word hij manu militari nog afgevoerd ook.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard