geparkeerde bestelwagen aangereden

trooper
Topic Starter

geparkeerde bestelwagen aangereden

#1 , 17 jul 2009 12:49

onlangs werd mijn geparkeerde bestelwagen aangereden door een jongeman 21j aan hoge snelheid. in welke toestand laat ik over aan politie en hun sancties.

nu , dit is mijn bestelwagen om als zelfstandige aan het werk te kunnen.
Waarschijnlijk zal die total loss verklaard worden.
En het is ook niet evident om een vervang- bestel- wagen te vinden. En de eigen verzekering dekt ook niet alle kosten daarvan.

Kan ik ten eerste een bestelwagen huren en de factuur simpel doorspelen aan de tegenpartij (of verzekering van hem).
Kan ik nog andere klachten indienen tegen hem wegens toch wel meer last en papierwerk, doordat ik mijn eigen werk niet onmiddellijk kan hervatten zoals gepland.

Er is misschien ook nog materiaal defect geraakt in mijn bestelwagen dat ik tot op heden niet heb kunnen onderzoeken.

En wat als de waarde die ik krijg van de expert niet voldoende is om een gelijkwaardige bestelwagen van te kopen.
ik koop mijn bestelwagens altijd zelf 2dehands. Dus ik weet van waar die altijd komen en wat ze hebben gedaan.

Ik wil absoluut geen enkele euro van mijzelf betalen om mijzelf terug op de baan te krijgen ! (financieel lukt dit voor het moment ook niet: andere plannen )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2009 17:46

ofwel is er een regeling via de verzekering (Directe Regeling) ofwel heeft men daarmee geen vrede en laat men de beslissing over aan de rechter -
Daar kan men alle schade vragen en hopen dat derechter deze toekent en dan is er nog een beroepsmogelijkheid.

Ook uw commerciële schade kan verhaald worden als u er nu tegen of voor verzekerd bent zal uw verzekering nu een forfait per dag betalen en daarna terugvorderen van tegenpartij

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”