rechtsbijstandverzekering uit 2008

taarna
Topic Starter

rechtsbijstandverzekering uit 2008

#1 , 30 jun 2009 14:58

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik werkte in 2008 bij firma A, met leasewagen A met rechtsbijstandverzekering A.

In juli 2008 ben ik geflitst met wagen A, en in augustus van werk veranderd dus werk nu bij firma B, met leasewagen B en bijbehorende rechtsbijstandverzekering B.

Nu ben ik dit weekend gedagvaard voor overdreven snelheid. Kan ik rechtsbijstandverzekering A nog aanspreken? En zouden zij moeten helpen, ook al ben ik al een klein jaar uit het systeem van die leasefirma?

Met veel dank voor een antwoord.

[edit]sorry om in het verkeerde forum te posten[/edit]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jun 2009 18:41

zowiezo niet bij B gezien deze niet gevat zijn door de feiten en op dat ogenblik er geen contract was

bij A kan je vermoedelijk ook niet meer terecht - lees de niet zo kleine letters om aanspraak te maken moet u werken voor de contractant lees firma 1.

Het enigste dat zou kunnen is dat zij al gevat zijn in de zaak en reeds een dossier hebben en dat nu ook afwerken -- maar dat hangt af van het contract en wat de mogelijkheden zijn voor werknemers.

Bartie

#3 , 30 jun 2009 22:03

Dat is steeds zo'n eindeloze discussie natuurlijk:

Een rechtsbijstandsverzekering lijkt mij in principe tot dekking verplicht aan de bestuurder van een voertuig, zolang het contract loopt en zo er geen tegenstrijdige belangen zijn tussen u en een eventueel mede-gedagvaarde werkgever en/of eigenaar van het voertuig.

Kortom, ondanks de vorige post, lijkt het mij dat zij u normaliter dekking verschuldigd zijn.... (hoewel het de praktijk is van nogal wat verzekeraars om deze eerst te betwisten).
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2009 11:04

uit kan ik deze rechtsbijstandsverzekering nog aanspreken ... blijkt dat deze niet op de hoogte zijn van de inbreuk.
Daarom mijn antwoord en daarom de opmerking om de kleine lettertjes te lezen

Terug naar “Verkeersongevallen”