De vrachtwagen voerde een achteruitrij maneuver uit en kon hierdoor het voertuig niet meer ontwijken en kwam (gelukkig) licht ten val.
Helaas had ik wel lichte kwetsuren en materiele schade.
Na de chauffeur te hebben aangesproken, reageerde deze zeer agressief !
Hij was voor geen rede vatbaar, na telefonisch kontakt met de hulpdiensten, sprak ik de man opnieuw aan, indien hij zou vluchten vluchtmisdrijf pleegt.
Opnieuw reageerde de man zeer agressief en stormde weg met zijn vuilkar.
ik wil niet dwars zijn, maar ik zou graag eens het verhaal van de andere bestuurder horen
een vuilniswagen die achteruit rijd maakt een geluidssignaal
je ziet maar al te dikwijls dat fietsers dit signaal negeren, hoewel het enkel voor hun veiligheid is
als jij onmiddellijk begint over vluchtmisdrijf kan ik mij de toon hierbij al een beetje voorstellen
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
blijkbaar heb jij niet de nodige rijvaardigheid om een achteruitstormende vrachtwagen te ontwijken
10.1. 3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
een achteruitrijdende vrachtwagen is niet meteen onvoorzienbaar
eerst stop hij, dan schakelt hij naar achteruit waarbij het geluidssignaal aangaat
dan pas begint hij achteruit te bewegen
waarover ik ook niks gelezen heb is de toestand van de weg
was er een fietspad, reed je op dat fietspad
gewoon maar een denkpiste
die mens heeft ook rechten hé