Dag Iedereen,
Mijn naam is Jerre , ben papa van 2 kindjes en ik heb de volgende vraag:
Vorige week ben ik snacht onderweg naar huis met de wagen, na een bocht lag een donker object op de weg, ik vermoedde een aangereden dier. Links tegenligger, rechts een gracht en ben er dus overgereden voor ik tot stilstand kwam. Ik weet dat je in principe altijd moet kunnen stoppen. Ik reed niet te snel en was niet dronken, enkel verrast.
Na de knal toch de wagen onder controle kunnen houden en dit bleek een stenen beeld te zijn van een antiekhandelaar naast de baan dat door vandalen/dronken jongeren op de baan was gegooid.
Verderop stond nog aan wagen aan de kant die er voor mij was opgereden en die ook schade heeft.
Politie erbij voor opstellen PV ( bleek nadien een vereenvoudigde pv te zijn), brandweer erbij voor opruimen baan en nazicht onderkant wagens (geen olieverlies) na 3u toch thuis geraakt.
Nu blijkt er verderop iets later dan onze oproep een groepje jongeren opgepakt te zijn voor vandalisme, gooien van bloembakken op de rijweg enz.
Maar er zijn geen getuigen dat zij dit beeld op de weg gelegd hebben op die plaats, en ze ontkennen tot hiertoe.
Ik ben verzekerd, full omnium en voor mij komt dit wel goed. Ik heb echter waarschijnlijk een franchise te betalen van 1250€ die ik toch graag wil kunnen verhalen.
Kan ik,
- zelf getuigen proberen te zoeken van mensen die iets opgemerkt hebben die nacht die dit zouden kunnen linken aan de gekende groep jongeren.
-of de eigenaar van het beeld verantwoordelijk stellen. Het is immers zijn steen van zijn reclamepaneel dat geborgd stond op de grond met enkele standbeelden.
Niet op zijn privé domein maar op openbare weg, namelijk een oversteek van de gracht, naast het fietspad.
Mijn verzekering heeft het vroeger zich steeds gemakkelijk gemaakt en ik vermoed dat ze dit nu ook willen doen. Mijn schade vergoeden en toch de franchise laten betalen. Ik heb hier voor de rest ook absoluut geen ervaring mee.
De wagen rijd nog maar de volledige onderkant is beschadigd.
Mocht ik nog iets over het hoofd zien dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt