Beste,
Ik heb een ongeval gehad toen ik negen was op weg naar school, zwaar ongeval met veel lichamelijke letsels. De verzekering heeft mijn ouders toen een bedrag uitgekeerd dat totaal buiten proporties ligt (1.500 eur). Ze hebben drie jaar lang dit bedrag geweigerd en niet getekend omdat ze niet akkoord gingen met dit lage bedrag. Finaal zijn ze gezwicht, beter iets dan niets met die hoge ziekenhuisfacturen.
Na zoveel jaren dacht ik om zelf hiertegen iets te doen. Ik heb nog steeds vele problemen door het ongeval. Ik kan het aantal operaties die uitgevoerd zijn niet meer tellen en 2 jaar terug heb ik zelfs weer een operatie moeten ondergaan en allemaal door dat ene zware ongeval. Mijn omgeving staat erop om iets te doen.
Nu heb ik telefonisch contact opgenomen met een advocaat en kort de situatie geschetst (ben toch weer ziek thuis). Hij vertelt met dat de verjaringstermijn 5 jaar is en dat ik nu nog weinig kan doen. Ik had nog iets kunnen proberen op eigen houtje toen ik 18 jaar was, maar nu is het veel te laat.
Ik weet dat ik daar veel te laat mee ben, maar ik had zoiets van, ik zal het allemaal wel zelf oplossen, je word wel hard nadat je altijd zo hard hebt moeten knokken (studies, werk en vooral de pijn in het ziekenhuis). Ik wil helemaal niet zielig overkomen maar ik kan wel zeggen dat ik alles samengeteld zeker meer dan 3 jaar in het ziekenhuis heb gelegen.
Nu begin ik dus weer heel wat ongemakken te ondervinden door mijn verleden en wordt het misschien tijd dat ik vergoed wordt want het zal er zeker niet beter op worden met het verouderen (ben nu 32 jaar).
Ik vraag me dus af of de zaak volledig verjaart is en ik dus eigenlijk beter kan vergeten om nog een 'deftige' vergoeding te krijgen. Mijn ziektekosten zijn in de loop van de jaren hoog genoeg geweest.