Eerst beroep afwachten uiteraard, maar gaat u echt voor 800 euro zo'n circus verkopen? Soms moet u gewoon aanvaarden dat het systeem niet perfect is en verder gaan met uw leven.
Ik wou je nog bedanken voor deze reactie, want ik kom meer en meer tot het besef dat dit mijn grieven zeer goed samenvat (geen geschikte emoji beschikbaar) Men wil zoveel mogelijk veroordelen en dat is niet altijd correct, maar om de pil wat te verzachten en ons geweten te sussen maken we een deel voorwaardelijk. En dat is toch allemaal zo erg niet, geachte burger, move on with your life, dat we hier en daar wat mensen onschuldig veroordelen en schuldigen laten lopen, dat hoort er nu eenmaal bij, het is helaas geen uitzondering maar is ingebakken in het systeem
Leen wat je andere post betreft. Ik heb eigenlijk geen zin meer om nog veel door te gaan op het dossier zelf en de details ervan, daarvoor heb ik ondertussen mijn advocaat en ik speel het dossier dagelijks af in mijn hoofd, dat gaat zo blijven voor de rest van mijn leven, een etterende wonde die nooit zal genezen want er is geen genezingsproces of verwerking mogelijk, je bent voor altijd veroordeeld, onterecht. Ik begrijp nu hoe het is om verkracht te worden, al is verkrachting uiteraard nog een gradatie erger. Langs de andere kant moet ik mijn label wel onterecht meedragen voor de rest van mijn leven (ik heb uiteraard ook geen vertrouwen in de beroepsprocedure, waarom zou ik dat wel hebben)
En om terug te komen op ons schots en scheef werkende rechtsstaat. J'accuse, potverdikke (cfr Emile Zola, voor zij die niet mee zijn). Daar draait het hier om in deze post, niet meer om mijn persoonlijk dossier. Je hebt het zelf gezegd, de wet is wat ze is, ze is niet altijd perfect. Blijkbaar is die in de gehele gerechtswereld iets dat algemeen aanvaard wordt en waar niemand durft aan raken of het in vraag stellen, niemand met een beetje ... aan het lijf. Maar daarom moeten we dat als gewone burger nog niet neerleggen bij het gebrek aan verantwoordelijkheidszin / beroepsernst van de vele masters in "humane" wetenschappen. Ik vraag mij oprecht af hoe jullie dat doen om je mens zijn uit te schakelen van zodra ge in professionele modus gaat en hoe je 's nachts nog goed kan slapen. In mijn wereld is een correcte, eerlijke, service-minded behandeling van de klant topprioriteit, zo simpel is dat. Alles wat dat in de weg staat komt mij tegen, ik heb een track record waarbij ik enkele keren bij de baas ben geroepen of de muren oplopen van de incompetentie en onverschilligheid van sommige van mijn collega's. Ge hebt gelijk, maar het is nu eenmaal zo, krijg ik dan te horen. Neen, neen en nog eens neen. Iets dat niet goed is, dat probeer je te veranderen en anders hou je de eer aan jezelf en neem je ontslag. Er moeten meer Edward Snowdens zijn in deze wereld die het systeem durven aanklagen als het niet goed is.
Om ter afsluiting nog te antwoorden op je concrete opmerkingen, als dank voor je reactie, niet om de rechtszaak hier over te doen: de ene vrachtwagen heeft wel een ladder en de andere niet, als je die remorque zou bekijken dan zie je bijna niks. Je moet al weten dat er een ladder hing en dat wist ik niet, want het was een vrachtwagen waar ik tijdelijk mee reed. Het is ook zo dat ik bepaalde details bewust een draai heb gegeven, zonder te raken aan de essentie van het ongeval. Dit om te vermijden dat 1 en ander nadelig zou uitvallen voor mijn beroepsprocedure. Tenslotte zijn er nog belangrijke andere elementen die ik niet vermeld hier en die verklaren waarom ik het niet gehoord heb, met aangeleverd bewijs. De rechter is daarbij gehouden aan het voordeel van twijfel: hij moet in eer en geweten ervan overtuigd zijn dat de feiten hebben hebben plaatsgevonden. En aan die eer en geweten heeft het gerecht lak, ze vegen er hun voeten aan, systematisch en doelbewust, met de intentie om te veroordelen en het voordeel van de twijfel in de vuilbak te gooien. En dat is een schending van het verdrag van de rechten van de mens, zo simpel is dat, en dat omdat ze voor de show graag wat meer veroordelingen zien voor vluchtmisdrijf, dat er daarbij een loopje genomen wordt met de waarheid is blijkbaar "normaal" binnen de jurdische wereld. Ik heb daar echt geen woorden voor.
ps: ondertussen is er de mogelijkheid om met een petitie van 25 000 handtekeningen gehoord te worden in het parlement, met een ik stel voor constructief pleidooi om de wetgeving te verbeteren dus nogmaals de oproep dat VEEL meer mensen zich zouden melden, gewoon een PBtje. Ik ga hier voldoende tijd voor laten, want ik gok dat er weinig leden hier dagelijks of wekelijks actief zijn.