Het ongeval is mijn schuld niet. Die persoon reed te snel en ik volg de wegcode.
Dat gaat veel minder indruk maken dan u denkt, wanneer de beschuldiging vluchtmisdrijf luidt.
U hebt uw eigen geloofwaardigheid stevig onderuit gehaald door niet ter plaatse te blijven.
U reed geparkeerde voertuigen voorbij.
U diende voorrang te verlenen.
Bestuurder in tegenrichting is voorzienbaar.
Zelfs aan 70 km/u
https://goo.gl/maps/vkFQCjuNF7rTdgNr8
Maar als je dat bewezen krijgt, is er met D`Hondt mogelijk wel iets te regelen gezien diens (anti)snelheidsfetisj...
Wat verderop ligt zelfs nog een wegversmalling, korter bij de bocht, waar je ook voorrang moet verlenen in die richting ...
Hij is niet in de buurt wanneer ik het linkse inhaalmanoeuvre langs de geparkeerde voertuigen inzet.
Inhalen gebeurt enkel tov bestuurders in beweging...
Zelfs aan de geclaimde 70, die waarschijnlijk niet bevestigd zal kunnen worden, is die bestuurder dan nog steeds zichtbaar en voorzienbaar.
"niet in de buurt" is dan niet erg relevant
Ik was al voorbij het eerste geparkeerde voertuig wanneer hij mij frontaal dreigt aan te rijden,
U reed links in de rijrichting om omheen een geparkeerd voertuig te rijden, waardoor de tegenligger ei-zo-na op u knalde ...
De bestuurder die me kruist, de tegenligger, kon zijn overleden door zijn eigen rijgedrag ...
Of het uwe ...
Zeker dat tegenligger ook zone 30 had ?
Op (weliswaar oude, 2009) beelden is er in tegenovergestelde richting een variabele zone 30 met lichtbak.
In jouw richting (op latere beelden, 2018) een permanente.
Het verhaal van de andere kant gaat er heel anders uit zien dan het uwe :
Die gek met zijn vrachtwagen vertikt voorrang te verlenen en begint de op zijn helft van de rijbaan geparkeerde auto's voorbij te rijden, terwijl ik als tegenligger duidelijk zichtbaar moet zijn voor hem.
Ik wijk zoveel mogelijk naar rechts uit en rem, maar er staan paaltjes.
De vrachtwagenbestuurder stopt of vertraagt niet, maar blijft komen.
De vrachtwagenbestuurder gaat zo ver opzij dat hij tegen de tweede geparkeerde wagen knalt, de brokstukken vliegen in het rond door zijn snelheid.
In plaats van te stoppen, rijdt hij gewoon door !
Hij wou zich duidelijk onttrekken aan de gevolgen van het ongeval dat hij net veroorzaakt heeft.
Is herkwalificatie naar 'niet ter plaatse blijven' überhaupt nog mogelijk met de argumenten over het ongeval die ik U geef?
Dat is altijd mogelijk
Maar je kan moeilijk van paniekreactie (irrationeel) spreken, en dan nog een paar leveringen (rationele handelingen) gaan doen.
Dat maakt het verhaal dus weer ongeloofwaardiger ...