Aanrijding tuinmuur

Spro
Topic Starter

Aanrijding tuinmuur

#1 , 27 aug 2008 10:19

Een twee weken terug is er een auto ingerenden op mijn voortuin. Deze voortuin bestaat uit verschillende "pilasters" met daartussen smeedwerk.

Van de 3 pilasters zijn er 2 totaal vernield. De tussenmuurtjes tussen de pilasters hebben het gelukkig overleefd.

Nu lijkt het ons logisch dat de pilasters in oorspronkelijke staat worden hersteld, maar er zijn redelijk veel stenen gesneuveld en de originele steen is meer dan 50 jaar oud. Welk zijn onze rechten op dit moment? Kunnen wij ervan uitgaan dat gans de voortuin omnieuw wordt opgebouwd met een indentieke steen voor een eenvormig uitzicht? Of zal de verzekering enkel de twee paaltjes vergoeden en zitten we met een paaltje in een andere kleur, ... Welk zijn hierin onze rechten en onze plichten?

Na twee weken hebben wij nog niets van de verzekering gehoord, gaat er een expert langskomen, ...

Mogen wij tot een vervroegde reparatie overgaan? Omdat het een redelijk vies en beangstigend zicht is, of moeten wij gans de administratieve molen afwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 27 aug 2008 10:23

Ik zou zeker niet herstellen alvorens dat er een expert is langsgeweest. Ik kan u enkel aanraden om twee keer per dag naar uw verzekeraar te bellen om hem onder druk te zetten om zo snel mogelijk een expert te sturen.

De verzekering van de tegenpartij zal waarschijnlijk enkel de twee 'pilasters' vergoeden zonder rekening te houden met de stenen. U hoeft daar neit mee akkoord te zijn. Iniden dit zou voorkomen kan u protesteren totdat u uw zin krijgt.

job

#3 , 01 sep 2008 11:01

De maatschappij van de aanrijder is gehouden om u te vergoeden voor de werkelijke schade die u toegebracht werd. Niet meer, maar ook niet minder.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”