ongeval waarbij tegenpartij geen verzekering heeft.

davy_79
Topic Starter

ongeval waarbij tegenpartij geen verzekering heeft.

#1 , 19 aug 2008 17:23

Weet niet goed of ik die hier moet plaatsen, of in de rubriek 'verezekeringen'. Maar laten we eerst hier maar eens proberen:

Aangezien we net vernomen hebben dat bij het ongeval dat men vriendin had, de tegenpartij niet verzekerd is, zitten we hier met nogal wat vragen (en de verzekering is ook niet echt hulpvaardig ).

Dus iemand hier ervaring mee?

Dus:
- Wie vergoed ons nu (want vriendin is in haar recht). Ik dacht dat het onze verzekering was die ons betaald, en dat zij het dan kunnen verhalen op een of ander fonds. Maar blijkbaar is dat niet zo?
- Wie stelt nu een expert aan? (wij hebben gewoon een nr gekregen van een expertbureau en moeten zelf maar eens bellen )
- aangezien de politie het de moeite niet vindt om iets te doen aan het feit dat die kerel zonder verzekering aan het rondrijden was, kunnen we zelf iets doen. (het is immers zijn fout dat alles nu op de lange baan gaat geschoven worden, en vriendin zonder auto zit...)

alle advies is welkom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2008 18:17

De vergoeding zal komen van het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds. Uw burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die u toebrengt aan derden, niet uw schade. Voor dat laatste is er de omniumverzekering.

In principe wordt de schade aan uw wagen vastgesteld door een expert aangesteld door uw verzekeringsmaatschappij.

Hoe weet u dat de politie niets doet? Normaal heeft de politie proces-verbaal opgesteld en wordt tegenpartij vervolgd voor de politierechtbank.

scorpioen

davy_79
Topic Starter

#3 , 19 aug 2008 21:25

De vergoeding zal komen van het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds. Uw burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die u toebrengt aan derden, niet uw schade. Voor dat laatste is er de omniumverzekering.

In principe wordt de schade aan uw wagen vastgesteld door een expert aangesteld door uw verzekeringsmaatschappij.

Hoe weet u dat de politie niets doet? Normaal heeft de politie proces-verbaal opgesteld en wordt tegenpartij vervolgd voor de politierechtbank.

scorpioen
De letterlijke woorden van de agenten toen mijn vriendin opmerkte dat de verzekering reeds 6 (!) maand vervallen was. 'Ja, dat is een oude mens, die zijn papier zal thuis liggen he... en als hij niet verzekerd is, dan is dat aan de verzekering hun probleem. Wij gaan ons dat hier niet aantrekken ' :roll: .
Dus er is geen PV opgemaakt, dus komt het ook niet voor de politierechtbank.... (en kunnen wij geen burgelijke partij stellen voor alle verlies).

En wat het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds betreft, heb ik al horen vertellen dat de vergoeding ver onder de normale vergoedingen liggen die de verzekeringen normaal betalen (die al te weinig zullen zijn om de auto te latne maken :cry: ).

Dus daarom dat ik me afvroeg of we het op die persoon in kwestie kunnen verhalen .

Reclame

sniper

#4 , 21 aug 2008 13:00

en als hij niet verzekerd is, dan is dat aan de verzekering hun probleem. Wij gaan ons dat hier niet aantrekken ' :roll: .
Dus er is geen PV opgemaakt, dus komt het ook niet voor de politierechtbank....
in geval van rijden zonder verzekering moet de politie het voertuig in beslag nemen
de agenten kunnen niet zomaar beslissen om dat niet te doen
commité P
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

davy_79
Topic Starter

#5 , 21 aug 2008 13:59

en als hij niet verzekerd is, dan is dat aan de verzekering hun probleem. Wij gaan ons dat hier niet aantrekken ' :roll: .
Dus er is geen PV opgemaakt, dus komt het ook niet voor de politierechtbank....
in geval van rijden zonder verzekering moet de politie het voertuig in beslag nemen
de agenten kunnen niet zomaar beslissen om dat niet te doen
commité P
zijn we in tussentijd ook te weten gekomen.
Dus vandaag terug naar de politie, en vragen om toch een PV te maken. (en de zaak voor intern toezicht brengen).

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 aug 2008 15:07

U kan ook de bestuurder persoonlijk aansprakelijk stellen voor de door u geleden schade, als deze in fout is voor het ongeval.

scorpioen

Terug naar “Verkeersongevallen”