Ik kan hier waarschijnlijk geen foto's uploaden?
Als u ze ergens op het net zet, kan u er naar linken
Als link
of tussen de IMG-tags
Hij wou een oprit rechts oprijden (achterwaarts),
maar reed nog niet achteruit ?
zijn er daar rechts parkeerplaatsen ?.
Op de verklaring van het aanrijdingsformulier staat bij mijn vak:
"Voertuig B (tegenpartij) pinkt naar rechts. Dacht dat ging parkeren achter geparkeerde auto rechts maar draait plots af naar links als ik aan het inhalen was."
Op zijn vak staat:
"Aan het pinken naar rechts om achteruit in te parkeren, tijdens het maneuver geraakt"
Tegenpartij verwijst dus naar manoeuvre : achteruit rijden
U kan dat gek vinden, maar als de andere bestuurder inderdaad een manoeuvre aan het uitvoeren was, deed u er ineens ook een ...
Dan haalt u niet meer in (van zodra tegenpartij stil staat: inhalen = enkel tov bestuurder in beweging)
Maar rijdt u omheen de tegenpartij
En dat is wél een manoeuvre
Dat op moment aanrijding nog niet gedaan is (uw positie op rijbaan is nog niet opnieuw normaal rechts)
Waardoor u in situatie komt met gelijktijdige manoeuvres (zie antwoord Sirkii, al bleek dat toen niet uit uw uitleg)
Voordeel: tegenpartij beweert zélf naar RECHTS te pinken
Dat staat dus vast
Nu de rest ...
waardoor hij zijn rechter pinker aan doet, zich rechts opstelt en vervolgens vol naar links draait, terwijl ik inhaal. hij rijdt in mijn zij (deur passagier gedeukt).
Denk dat je hier gerust mag stellen dat je daarmee in je redelijke verwachtingen bent bedrogen door handelingen van de tegenpartij, die net het tegenovergestelde aangaf van wat ze uiteindelijk deed.
Je wordt niet verondersteld helderziende te zijn.
De onvoorzienbaarheid van dergelijke beweging/manoeuvre, volledig tegengesteld aan de misleidende indicaties die tegenpartij gaf, is een mogelijke reden om te stellen dat die voorrangsplichtig was ...
Er zijn gevallen waarin dergelijke misleiding door de rechtbank zelfs boven voorrangsborden gesteld werd ...
Van kandidaat bestuurders die op hun examen moeten keren,
wordt verwacht dat ze zich eerst rechts opstellen (ook naar daar te pinken vooraf),
en vervolgens links te pinken , voor ze hun keerbeweging effectief beginnen
als ze geen voorrang verlenen aan bestuurders die hen willen passeren, slagen ze niet
(hoewel ze in een situatie zitten met 2 manoeuvrerende bestuurders, en de kandidaat van rechts komt ... )