Goed punt. Dat zal waarschijnlijk de achterliggende gedachte zijn om de vraagsteller in het ongelijk te stellen.Als twee auto s terzelfdertijd een manoeuver aan t uitvoeren zijn dan is t mi voorrang van rechts.
Inhalen is geen manoeuvre. Naar links afslaan trouwens ook niet.Als twee auto s terzelfdertijd een manoeuver aan t uitvoeren zijn dan is t mi voorrang van rechts. Ws wilde het rechtse voertuig achterwaarts parkeren en veranderde hij van gedacht.
Inhalen is geen manoeuvre maar een in de wegcode gereglementeerde rijbewegingAls twee auto s terzelfdertijd een manoeuver aan t uitvoeren zijn dan is t mi voorrang van rechts. Ws wilde het rechtse voertuig achterwaarts parkeren en veranderde hij van gedacht.
Op basis van deze info, is tegenpartij in fout.Het ging als volgt: voor mij reed het voertuig B (tegenpartij) hij pinkt naar rechts. Hij gaat volledig naar rechts en vertraagd tot ongeveer 5km/u. Ik was in het vermoeden dat hij zich achter een geparkeerde auto ging parkeren, dus ga ik hem links over waarna hij plots naar links draait en zo in mijn zij rijdt.
Wie zijn "zij"Zij stelle mij nu namelijk in fout.
Als u ze ergens op het net zet, kan u er naar linkenIk kan hier waarschijnlijk geen foto's uploaden?
Code: Selecteer alles
[img].....[/img]
maar reed nog niet achteruit ?Hij wou een oprit rechts oprijden (achterwaarts),
Op de verklaring van het aanrijdingsformulier staat bij mijn vak:
"Voertuig B (tegenpartij) pinkt naar rechts. Dacht dat ging parkeren achter geparkeerde auto rechts maar draait plots af naar links als ik aan het inhalen was."
Tegenpartij verwijst dus naar manoeuvre : achteruit rijdenOp zijn vak staat:
"Aan het pinken naar rechts om achteruit in te parkeren, tijdens het maneuver geraakt"
Denk dat je hier gerust mag stellen dat je daarmee in je redelijke verwachtingen bent bedrogen door handelingen van de tegenpartij, die net het tegenovergestelde aangaf van wat ze uiteindelijk deed.waardoor hij zijn rechter pinker aan doet, zich rechts opstelt en vervolgens vol naar links draait, terwijl ik inhaal. hij rijdt in mijn zij (deur passagier gedeukt).
Eerlijk gezegd zou ik dit op basis van de foto's ook denken. Die straat is véél te smal om iemand die een maneuver aan het uitvoeren is, even voorbij te rijden. Dit kan nooit op een veilige manier gebeuren op die plaats."De foto's tonen aan dat de klant NIET mocht inhalen.