Hallo,
Deze week heb ik een accident gehad in mijn straat tegen een geparkeerde wagen. Conclusie: Schade aan mijn wagen + een andere wagen.
Door de shock ben ik naar huis gelopen en mijn auto laten staan en de volgende ochtend naar de politie gegaan.
Na het opmaken van een PV. Vertelde de politie dat ik terug moest komen met de nodige documenten (verzekering).
Toen ik terug thuis was, belde ik direct naar mijn verzekeraar. Blijkt dat ik van 17 januari niet meer verzekerd ben!
Zij hebben daarvoor een brief opgestuurd en dus niet aangetekend. Ik sta echt perplex dat ik al 2 maand zonder verzekering rij (gebruik mijn wagen dagelijks voor vere afstanden).
Dus conclusie ik heb vluchtmisdrijf gepleegd + zonder een verzekerde wagen!
Mijn wagen is nu niet het groot probleem, maar ik veronderstel dat ik de andere wagen zal moeten vergoeden met men eigen geld + voor de rechtbank komen
+ het zou mijn 2e keer zijn dat ik voor de rechtbank zal komen (eerste keer 2018 vanwege alcoholcontrole waarvan ik 1 maand rijverbod heb gekregen)
Dat was ook de reden waarom mijn verzekeraar mij niet meer wilde verzekeren.
Wat zal ik mogen verwachten op de rechtbank, als privé kosten aan mijn buurman zijn wagen?