wij hebben een wagen van 16 jaar oud, een Renault 19 1800 16V, deze hebben we voor een half jaar speciaal ingevoerd uit Nederland, sinds een maand of 2 staat ie op belgische nummerplaat, is ie verzekerd en gekeurd en alles
een 2-tal weken geleden rijdt een dame onze wagen achteraan aan, geen probleem, iedereen verzekerd, vullen papier in, dame is in fout, zegt ze ook zelf, enzovoort enzovoort..
vorige week donderdag vond de expertise plaats bij de renault dealer, door een expert van een bureau, aangesteld door onze verzekering..
de man heeft nog geen 1 minuut naar onze wagen gekeken en liet ons weten via de garagist dat het een forfaitair bedrag wordt
gisteren krijgen we dus de brief in de bus met dat bedrag, zijnde namelijk 200euro.. de schade aan de wagen is de volgende; de achterbumper is gedeeltelijk gebroken, achterlicht en reflectorbalk zijn ook gebroken, maar ergst van al is, daar waar de aanrijding plaatsvond is de carosserie verbogen waardoor de kofferklep ook niet meer goed dichtkan en niet in het slot blijft..
al die stukken vervangen kan ik zelf wel, da's nu geen drama en de grote kost gaat dat ook niet zijn, maar die carosseries schade wel dus.. dat is kostelijk enerzijds want anderzijds, dit kan ik zelf niet dus..
is er iets wat ik hieraan kan doen om dat bedrag (fors) naar omhoog te krijgen of zijn wij nu "gedoemd" (kan niet direct beter woord vinden) om met een beschadigde auto te blijven rondrijden omdat ie toch al zo oud was?