ok hij mocht er niet staan - maar er werd niet mee gereden....
Voertuig is "in het verkeer gebracht"
Rijden of geparkeerd staan op de openbare weg valt daar onder...
Helemaal te gek aangezien je blijkbaar plaats hebt om het onverzekerde voertuig niet op de openbare weg te stallen, maar dat niet doet ...
Resultaat: weigering om voertuig vrij te geven, reden: geen originele groene kaart, enkel printout, en dat is niet geldig...
Lijkt me toch vrij logisch dat als u een in beslag genomen voertuig weer vrij wil krijgen,
u met de originele documenten aankomt ipv met iets dat u zelf afprint ...
De originele groene kaart werd enkel verstuurd naar mijn makelaar door het tarifieringsburo.
Tarifiëringsbureau wijst al op voorgeschiedenis met ongevallen en/of verzekeringsproblemen ...
Dan gaan bij Parket en politie natuurlijk ook de zwaailichten aan.
Ik verkrijg de originele groene kaart op 6 december.
Normaal is dit kwestie van paar dagen max ... geen maand.
Dus volgende stap, icm die zwaailichten die nog steeds flikkeren, is ook niet onlogisch
Reden: het parket wil een aangetekend schrijven met vraag om verbeurdverklaring uit te stellen en met verklaring waarom verzekering zo laat in orde gebracht werd....
Doorsnee persoon in dit geval, staat daar dus binnen een paar dagen met de papieren ...
Knipperlichten gaan niet uit ...
Resultaat: voertuig kan nog steeds niet vrijgegeven worden. Reden: op het moment van de controle moet de verzekering minstens 3 maanden geldig zijn...
U hebt nog steeds een voorlopige groene kaart, pas afgeleverd maand na inbeslagname, en ze is niet zo lang meer geldig als nodig ... intussen halve maand minder lang.
Waar is dan de uiteindelijke groene kaart, geldig voor 1 jaar, zoals u zegt betaald hebben
Voila... Wat nu?
"Definitieve" groene kaart ipv voorlopige voor 3 maanden ...
Stallingskosten gaan ook aantikken ...