Je mag al blij zijn dat je omnium een ongeval zonder derde volledig vergoedt.
Mis ik hier iets ? Nee toch.
Een Omnium vergoedt steeds de wagen (conform de polisvoorwaarden) ook als er géén derde betrokken is in een ongeval...
.
Ik moet hierbij bemerken dat er verzekeraars zijn die ofwel de vrijstelling dusdanig verhogen bij een ongeval zonder derde, of die weigeren te betalen als er geen officiële vaststelling is gebeurd.
Ik geef een stom voorbeeld: na de receptie voor de verjaardag van uw beste vriend, bent u zo crapuleus zat, dat zelfs het sleutelgat van uw 4 maand oude BMW moeilijk te vinden is. Enfin, na veel tribulaties geraakt u weg en botst 2 km verder tegen een famuseuse eik, die daar blijkbaar niet op zijn plaats stond. Wonder bij wonder raakt u zonder kwetsuren uit uw voertuig, om tot de vaststelling te komen dat het "perte-totale" is. U belt uw schoonzuster (een geluk: de GSM werkt nog) en u kan uw verhaal doen en ze komt u ophalen. 's Anderendaags - na het verwerken van een vreselijke kater en een pan eieren met spek en sloten koffie - verwiitigt u uw garagist van uw ongeval. U spreekt natuurlijk niet van het feit dat dit de avond voordien is gebeurd!
Misschien een stom voorbeeld, maar realiteit, beste forumleden!
Wie twijfelt zal ik een paar dossiers bezorgen waar de waarheid uiteindelijk toch boven kwam...