hier aan zal een deskundige moeten uit maken hoe en waarom.ben ik van achter door een auto aangereden in mijn linker kant. bij hem is zijn rechte kant gebotst.
voor personenwagens is er geen wettelijke minimum verplichting opgelegd in de wegcode. Het enige wat er wel staat is:als op een baan 50km/u is, is toch wettelijk verplicht 25 m afstand tussen 2 auto's? die had mij minstens 80 m ver moeten zien, dan is toch logisch dat je snelheid aanpast?
dat hij mij niet gezien heeft of afgeleid was door iets anders gezien geen remsporen en zijn snelheid, het is een andere versie...
volgens de getuigen was hij afgeleid en ipv remmen heeft gas gegeven of heel trage reacties, gezien zo grote schade . de tegenpartij is een meneer met leeftijd boven 75 jaar.
Of u reeds als voorligger in aanmerking komt is moeilijk in te schatten. Zoals reeds gezegd is, de verzekeringen gaan dit uitvechten.art 10 2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.
Dan heeft u dus foutief ingeschat dat de tegenpartij ver genoeg was ...ik weet dat ik voorrang moet geven, heb ook uitgelegd dat hij ver genoeg was en dat ik tijd had bij vertrek. maar dat hij snel reed dan normaal kon ik toch niet inschatten.
Neen, het is de bedoeling dat wie uit een parking komt, ook voorrang verleent ...is toch niet de bedoeling dat als ik grote baan rij en een auto voor mij uit een parking komt dat ik direct hem achter aanreed?
Uw interpretatie dat uw manoeuvre beëindigd was omdat uw wielen weer rechtuit staan , is verkeerd.mijn wielen stonden recht als teken dat ik recht op baan stond en niet dat ik nog aan manoeuvreren was.
als ik zijn voorrang belemmerd has, had ik toch geen tijd om mijn manoeuvre te uitvoeren zodat ik terug op de baan stond?
Bij 50 km/u legt een auto 14m per seconde afer zijn opname geweest van de winkel waar te zien is dat op moment van mijn achteruit manoeuvre de andere auto rond 80-100 m ver is.
Neenals op een baan 50km/u is, is toch wettelijk verplicht 25 m afstand tussen 2 auto's?
Dan is het vooral logisch dat je NIET meer begint aan het manoeuvre dat u deed ....die had mij minstens 80 m ver moeten zien, dan is toch logisch dat je snelheid aanpast?
Dat zal dan eerst bewezen moeten wordenvolgens de getuigen was hij afgeleid en ipv remmen heeft gas gegeven of heel trage reacties, gezien zo grote schade . de tegenpartij is een meneer met leeftijd boven 75 jaar.