Beste mensen,
Moeilijk om te situatie te schetsen aangezien mijn vriendin in shock verkeerde en zich weinig van het ongeluk herinnert, ze was helemaal over haar toeren. De situatie is als volgt;
Zij stond geparkeerd en maakt haar manoeuvre achterwaarts om haar weg naar links te vervolgen (pijl).
Om onduidelijke reden stond er een wagen, waarvan de bestuurder een bejaarde man bleek te zijn, stil op de openbare weg. De BMW wijkt uit waardoor mijn vriendin haar achterwaarts manoeuvre verkeerd inschat en de voertuigen staart aan staart zijwaarts in botsing komen. De BMW heeft nauwelijks schade opgelopen, maar de onze is bijna total loss, en is 2 jaar oud dus best zuur. Ook heeft mijn vriendin schuld bekend, terwijl ik niet overtuigd ben van haar schuld in dit geval.. jammer genoeg was ik er zelf niet bij.
Wat blijkt ook, bij het invullen van de papieren, dat de tegenpartij onverzekerd was, of in ieder geval geen geldige documenten bij had, zij hebben het op een akkoordje gegooid, wij hebben een document opgesteld, de papieren zijn verscheurd en wij hebben hen 150 euro betaald voor de opgelopen schade.. Mits ondertekend document.
Het rare is dat mevrouw probeerde weg te rijden vlak na het ongeluk maar mijn vriendin stond te zwaaien om haar te stoppen.
Rare situatie dus, omdat zij van een parkeerplaats reed is zij normaal wel in fout, maar als de tegenpartij ook een manoeuvre uitvoert? Zij kijkt links en rechts en voor haar was de weg vrij, ze verwacht natuurlijk geen inhaalmanoeuvre..
Ik ga vanavond langs de politie om de situatie uit te leggen en te vragen of camerabeelden kunnen bekeken worden, er staat een camera pal op de plek waar het gebeurde.