aanrijding voetganger

chrisje
Topic Starter

aanrijding voetganger

#16 , 13 mar 2008 07:36

Beste allemaal,

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle reakties.... ik heb alles dagelijks gevolgd.Ik zal zeker de beslissing van de rechter aan jullie laten weten, maar dit kan nog een tijdje op zich laten wachten, daar de gerechterlijke molen, soms wat aan de trage kant draait.

Groetjes aan iedereen,

Chrisje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
job

#17 , 13 mar 2008 11:19

De voetganger is hier volledig in fout. Hij/zij mag niet de baan oversteken zonder voorrang te geven aan het verkeer dat zich op deze rijbaan bevindt. Trouwens, ze had een verplichting om het nabjgelegen zebrapad te gebruiken. Dit deed ze niet. Was ze daar wél overgestoken, dan was er een omkering van aansprakelijkheid.
De bestuurder kan wel verwachten dat iemand op het zebrapad de rijbaan oversteekt. Best is dat hij daar zijn snelheid naar regelt. Indien de voetganger wel op ipv 5 m voor het zebrapad had gegaan, had de bestuurder wel tijdig kunnen tot stilstand komen voor het zebrapad. Hier ga ik er van uit dat het voertuig bij de gebeurde aanrijding nog voor het zebrapad tot stilstand is gekomen.

chrisje
Topic Starter

#18 , 14 mei 2008 10:53

beste allemaal,

Ik heb goed nieuws, ik heb van de tegenpartij een vergoeding gekregen van 460 euro voor de geleden schade aan mijn wagen.Dit wil dus zeggen dat de voetganger blijkbaar alle schuld op haar neemt. Welk belastende feiten haar ten laste zijn gelegd, weet ik tot op heden nog niet, maar mijn rechtsbijstandsverzekering zal het dossier opvragen.

Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de reakties en meningen, en wens jullie allemaal nog een zomerse dag toe

Groetjes,

Chrisje

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”