Keren is een manoeuvreEen bestuurder die zat te bellen (weliswaar handsfree) wou de straat oversteken door een U-bocht te maken, zonder te kijken, net op het moment dat wij er waren. Mijn vrouw is afgevoerd omdat ze 6 maanden zwanger is en harde buikpijn kreeg..
U krijgt de waarde van het voertuig voor het ongeval ...Wij hebben deze auto echter echt nodig en verkeren niet in de mogelijkheid om een nieuwe of tweedehands aan te schaffen. Door de stommiteit van de tegenpartij zijn wij dus ons gerief kwijt, en zij komen er zomaar mee weg.
Kan ik de tegenpartij niet vragen voor een tussenkomst in de reparatiekosten? Het is tenslotte hun fout dat onze auto kapot is
De garage heeft reeds laten weten dat de kosten voor reparatie om en bij de 2000€ liggen.Wel ter verduidelijking, de verzekering mag de wagen enkel perte total verklaren indien de kost van de herstelling hoger is dan 3957€ (incl. btw).
Dit moet zijn: als de kost van de herstelling hoger is dan de waarde van het voertuig voor het ongeval, verminderd met de waarde van het wrak.Wel ter verduidelijking, de verzekering mag de wagen enkel perte total verklaren indien de kost van de herstelling hoger is dan 3957€ (incl. btw).
Aan deze optie zat ik zelf ook te denken, maar ik vind het enorm frustrerend dat we door de stommiteit van een ander op kosten gejaagd worden.Je kan ook de auto houden. De verzekering betaalt je 1218.08€ uit en je kan hem mits opleg alsnog laten herstellen.
Ik ben niet meer mee. Ik krijg toch geen 3957€? Dat is de waarde van voor het ongeval, daar heb ik toch niks aan? Wat ik krijg is toch 1218€?Dit is de waarde van het voertuig voor het ongeval. Als hij 3.957 euro krijgt en het wrak verkoopt voor 2.739 euro ontvangt hij meer dan 6.000 euro, terwijl hij maar 3.957 euro (waarde voertuig voor het ongeval) verloren is.
Om meer te kunnen ontvangen dan 1218,08 euro moet het slachtoffer bewijzen dat het om een gelijkwaardig, beschadigd, voertuig aan te kopen, meer moet betalen dan 3.957 euro.
Ik reageerde opIk ben niet meer mee. Ik krijg toch geen 3957€? Dat is de waarde van voor het ongeval, daar heb ik toch niks aan? Wat ik krijg is toch 1218€?
Om u duidelijk te maken dat u dit advies niet moet volgen en geen 3.957 euro voor herstelling moet vorderen tenzij u kan bewijzen dat u om een gelijkwaardig, beschadigd, voertuig aan te kopen, meer moet betalen dan 3.957 euro.Wel ter verduidelijking, de verzekering mag de wagen enkel perte total verklaren indien de kost van de herstelling hoger is dan 3957€ (incl. btw).
Dat zal loslopen die schade. Veelgebruikte truc van "experts" (handje klap met verzekeringsmaatschappijen) om de waarde te drukken. Vrijwel alle wagens uit dat jaar op internet zullen gebruikerssporen hebben. Een auto uit 2009 vinden zonder krasje, zal niet meevallen.U krijgt in het totaal 3957,08€Voor dit bedrag hebben we niks anders vrees ik
Uw wagen was blijkbaar al beschadigd.
Hoeveel hebt u nodig om een gelijkwaardige beschadigde wagen aan te kopen?