Slimste was om direct naar een politiekantoor te rijden, en uw verhaal te doen (nummerplaat tegenpartij kon je opschrijven, fotograferen, ...).
Beter was nog om ook foto's te nemen van het ongeval (iedereen heeft toch een smartphone).
Daarnaast aangifte doen bij je verzekering, zonder tegenpartij, zou ook een goede stap geweest zijn.
Aangezien dit niet gebeurd is, voldoet u aan alles voor vluchtmisdrijf, en zal alles wat u zegt wellicht een excuus zijn in de oren van de rechter (wat hij wel vaker zal gehoord hebben).
Maar goed, om je te helpen:
1. Heb je dit al aangegeven aan je verzekering, zodat ze de schade kunnen betalen?
2. Heb je naast de verplichte BA ook rechtsbijstand (wordt vaak samen verkocht)? Dan zou ik hier zo snel als ik kan gebruik van maken en een advocaat zoeken.
Nu omtrent de straf.
Dit staat letterlijk in de wegcode.
De lichtste straf bij vluchtmisdrijf:
Een gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en een geldboete van 200 euro tot 2.000 euro.
Met de opdeciemen erbij wordt dit 1600 tot 16000 euro.
Het stadium van enkel maar een rijverbod ben je dus al voorbij, als ik dit zie...
Best volledigheidshalve bij vermelden dat dit niet automatisch voor de rechter zal komen, en indien wel, er ook een boete met uitstel kan worden uitgesproken.
Nu lijkt het alsof TS al automatisch minimum 1.600 euro zal moeten betalen.
Indien hij de schade vrijwillig vergoed lijkt het mij twijfelachtig dat dit voor de rechter gaat komen. Tis niet dat er gewonden zijn gevallen ofzo.