Er is natuurlijk wél een gradatie in "open staan"
Zeker als de schade en de foto's van Vraagsteller tonen dat de deur amper open stond, en daardoor binnen de parkeerstrook viel - waar tegenpartij dus niet mag rijden
Ik zal het voor jou dan nog is herhalen als je geïrriteerd bent. Bijna DICHT 'BINNEN' DE PARKEERPLAATS.Hoe vaak gaat u nog aanhalen dat de deur bijna dicht was? Als er maar 2 opties zijn (open of dicht), betekent bijna dicht echt wel gewoon open.
En dat moet de tegenpartij niet bewijzen, want dat verklaart u zelf. In tegenstelling tot uw beschuldigingen over gebruik gsm naar de tegenpartij.§ 4. Het is verboden het portier van een voertuig te openen of open te laten, in of uit een voertuig te stappen, zonder zich ervan vergewist te hebben dat dit de andere weggebruikers niet in gevaar kan brengen of hinderen.
Dank je! Jij begrijpt me tenminste!Er is natuurlijk wél een gradatie in "open staan"
Zeker als de schade en de foto's van Vraagsteller tonen dat de deur amper open stond, en daardoor binnen de parkeerstrook viel - waar tegenpartij dus niet mag rijden
Als het veilig is om in te stappen is er geen probleem. Als ik in de auto zit en de deur bijna dicht is heb ik geen ogen achterop mijn hoofd dat de tegenpartij ineens afwijkt naar mijn auto.Of die deur nu een beetje open stond of helemaal open stond is irrelevant in uw bewijsvoering. Het enige relevante is of de wagen van de tegenpartij zich op of (gedeeltelijk) naast de rijbaan bevond.
Vermijd ook zeker uitspraken zoals Normaal gezien had de bestuurster mij al in de verte moeten zien instappen want dit komt op dezelfde manier terug naar u en dan bent u het die had moeten zien dat die deur niet geopend mocht worden.