Er is wel een verzekering, maar ik heb die gecontacteerd en ze dekken de kosten niet omdat mijn moeder geen extra bijstandverzekering is aangegaan.Die kosten ka je toch doorrekenen naar uw verzekering? Of is er geen verzekering?
Mijn moeder is meteen naar het ziekenhuis gegaan en heeft niet gezien hoe het voertuig getakeld werd en ikzelf was er jammer genoeg niet bij.Bij mijn weten zijn er twee systemen.
1) gerechtelijke takelingen waar parket de takelbedrijven aanduid.
2) alle andere bestuurlijke en ongevallen zonder gerechtelijke gevolgen en daar zal een systeem zijn gelijkaardig als bij gerechtelijke maar nu per politiezone.
Het zal steeds de radiocentrale zijn die de takeldienst stuurt die ofwel wachtdienst heeft ofwel in wiens gebied voertuig staat (meest nabije)
Vraag aan de politiezone waar u de tarieven kan vinden. Wij weten niet waar en wanneer het is gebeurd. Trouwens hebt u of moeder gezien hoe wagen getakeld is?
Of gewoon om de wagen op het laadplateau te trekkenOp de factuur staat echter een extra kost voor: 'extra handeling: gebruik van elektrische lier'. Zo een lier wordt namelijk gebruikt indien wagens niet meer rol- of bestuurbaar zijn.
Als dat niet via het voorziene sleepoogje gaat, zijn er stukken auto genoeg waar men de lier aan kan vastmakenIk kan met zekerheid zeggen dat dit niet gebruikt werd omwille van volgende vaststellingen:
- Het sleepoog dat in de voorkant van de auto moet worden gevezen om een lier aan te hangen kan onmogelijk worden gemonteerd omdat de bumper door het ongeval over dit gedeelte komt.
Ok, bedankt.U zegt zelf dat het sleepoog van de wagen niet bereikbaar was door de schade aan de bumper. Aan de voorzijde van de wagen zijn meer dan voldoende sterke onderdelen waar men bij kan - en al zeker als de bumper beschadigd is - om de sleepkabel aan vast te maken. Aangezien noch uw moeder, noch uzelf aanwezig was bij de takeling kunt u nooit bewijzen hoe de takeling verlopen is.
Gewoon een aanduiding wat de takelwagen chauffeur gedaan heeft
Met de bon van de chauffeur ben ik dus ook niets? Geld niet als een offerte?