De wetgeving ter bescherming van de zwakke weggebruiker wordt door sommige fietsers/voetgangers geïnterpreteerd als zou hen niets meer kunnen overkomen en ze worden daardoor overmoedig. In zekere mate zet de wet die hen moet beschermen nu net aan tot nemen van te grote risico's.....Onze wetgeving geeft de zwakke gebruiker bescherming tegen koning auto en dat is maar goed ook.
Zwakke wegbruikers denken echter nog al wel eens dat ze zich alles kunnen permitteren.
Tijdens de voorbije sneeuw- en ijzelperiode kwam een man uit een kroeg en stak zonder te kijken op het zebrapad over, net op het moment dat ik met de auto bijna aan dat zebrapad gekomen was.
Ik reed tegen 20 km per uur, moest plots remmen waardoor ik toch begon te slippen.
Gelukkig kwam ik tijdig tot stilstand.
Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn moest ik deze 'zwakke weggebruiker' aangereden hebben.
niet van wakker liggenwat dat rijden tegen de richting in betreft, dat is zo'n 100m ...
snap je het een beetje zoals ik met mijn auto door het rood rij, kijk ik ook altijd of er geen politie staat te kijken
ik vind het helemaal niet nuttig en onnodig voor de veiligheid om te wachten tot het groen wordt
v
wat dat rijden tegen de richting in betreft, dat is zo'n 100m en anders moet ik bijna een km omrijden