Politie is er niet bij geweest maar mag een brommer klasse B langs rechts voorbijsteken bij aangeven richting op een weg zonder fietspaden?politie bij geweest?
oprijden van een oprit is een maneuver waarbij diegene die het uitvoert voorrang moet verlenen.
de vraag die men ook dient te stellen is, kon men de brommer voorzien en reed deze volgens de regels?
Zoals ik het zie (en Inazuma zal me wel komen corrigeren indien nodig): Als je vanachter tegen de afdraaiende auto (met richtingaanwijzer) rijdt, ben je in fout want je had moeten stoppen. Als het contact aan de zijkant is, was je rechts aan het inhalen terwijl dat niet mag en dus ook in fout.Ik begrijp de reacties niet: ik rijd mooi rechtdoor op fiets/brommer en de ander voert een maneuver uit (rechts indraaien). ….
brommer moet alles doen om een aanrijding te vermijden, maar de auto die af slaagt naar rechts had dat slechts mogen doen als het veilig was (brommer voorbij)Zoals ik het zie (en Inazuma zal me wel komen corrigeren indien nodig): Als je vanachter tegen de afdraaiende auto (met richtingaanwijzer) rijdt, ben je in fout want je had moeten stoppen. Als het contact aan de zijkant is, was je rechts aan het inhalen terwijl dat niet mag en dus ook in fout.Ik begrijp de reacties niet: ik rijd mooi rechtdoor op fiets/brommer en de ander voert een maneuver uit (rechtd indraaien). ….
Dat is een richtingsverandering, geen manoeuvre ...oprijden van een oprit is een maneuver waarbij diegene die het uitvoert voorrang moet verlenen.
Maar met welk recht mag de brommer daar rechts inhalen?brommer moet alles doen om een aanrijding te vermijden, maar de auto die af slaagt naar rechts had dat slechts mogen doen als het veilig was (brommer voorbij)Zoals ik het zie (en Inazuma zal me wel komen corrigeren indien nodig): Als je vanachter tegen de afdraaiende auto (met richtingaanwijzer) rijdt, ben je in fout want je had moeten stoppen. Als het contact aan de zijkant is, was je rechts aan het inhalen terwijl dat niet mag en dus ook in fout.Ik begrijp de reacties niet: ik rijd mooi rechtdoor op fiets/brommer en de ander voert een maneuver uit (rechtd indraaien). ….