Beste,
Ik stond stil op de rijbaan daar er voor mij een voertuig ging afslaan. De aankomende Lijnbus had mij niet gezien en is frontaal op mij ingereden. Heb veel schade aan de achterkant van mijn wagen (koffer, lampen, bumper, ruit). Zelf ben ik 1 week werkonbekwaam geweest.
Nu klopt het indd dat ik met een ouder voertuig (2004) een diesel rondrij. Welke perfect in orde is qua onderhoud, geen roest, gewoon een heel leuke wagen om mee te rijden en noodzakelijk daar ik in ploegen werk met soms heel rare uren.
Vandaag is de expert van De Lijn langsgekomen en hij heeft gewoon gezegd dat mijn wagen economisch een totaal verlies is. Dus ik mag content zijn met de waarde van het wrak?!?!?
Pardon! Ik heb mijn wagen niet kapot gereden hé. Ik wil mijn wagen laten herstellen! Want ik heb ergens gelezen in het Burgerlijk Wetboek dat Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.
Wil dan het vergoeden bestaan uit gewoon de waarde van die auto op dat moment, een symbolisch bedrag!
Vindt het eigenlijk niet kunnen, het is niet omdat het gaat om een oudere wagen dat deze niet meer hersteld kan worden.
Wat kan ik doen? Hoe kan ik dit aanvechten? Ben niet eens in fout maar vindt dat ik zwaar gestraft wordt! Of denkt men gewoon het geld groeit op iedereen zijn rug dus koopt U maar een andere wagen!?! Waar halen ze dat recht eigenlijk.
Heeft hier iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit aanpakken? Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn wagen gewoon hersteld wordt?
Ben zelfs zo braaf dat ik momenteel niet eens een vervangwagen heb die ik aan de Lijn kan doorrekenen! Wil zelfs zwijgen over de medische kosten! Mijn auto is belangrijker want dat is mijn broodwinning!
Please Help!