Ik had graag jullie mening willen bekomen inzake aansprakelijkheid van volgende situatie.
Ik reed de parking van het bedrijf op en na ongeveer 100 meter was er een openstaande parkeerplaats aan de linkerzijde.
De parkeerplaatsen zijn dubbel achter mekaar geplaatst zodat mijn bedoeling was om door te rijden naar de achterste plaats om bij het naar huis rijden vlot te kunnen vertrekken (geen achteruit rijmanoeuver).
Er is een 30 KM/H beperking en het is een eenrichtingstraat.
Aangezien m'n snelheid laag was en ik naar de achterste parkeerplaats reed diende ik niet te remmen.
Ik zet m'n richtingaanwijzer links niet aan en draai de parkeerplaats op.
Bij het draaien merk ik de moto lichten in m'n spiegel waarop een knal volgt.
Ik stap uit en vraag of alles ok is met hem,gelukkig geen lichamelijke letsels, enkel blikschade.
Hij belt onmiddelijk enkele van z'n maten op die hem aanraden om de politie erbij te halen.
Ondertussen hebben enkele mensen die een sigaret aan het roken waren op de parking gezien dat de moto mij probeerde voorbij te steken.
M'n wagen werd geraakt thv het linker achterlicht.
Hij vertelde me dat hij dacht dat ik door zou rijden naar de achterste parking, maar dit schreef hij uiterard niet op het aanrijdingsformulier.
Hierop werd vermeld dat hij niet tijdig kon uitwijken door het plots zwenken van de wagen.
De politie is geweest maar zij houden hun met zulke zaken niet bezig.
Een hele kluif, ik hoop dat jullie een beetje kunen volgen