Bij het verlaten van een parkeerplaats (op een eenrichtingsstraat, bord C3), laat ik eerst een auto passeren, waarna er geen auto's meer volgen en laat de auto achteruitrollen.
op die moment rijdt de auto die net gepasseerd was in volle vaart achteruit tegen mijn auto
-mijn schade : zijflank (linkerzijde)vlak achter het wiel volledig kapot + bumper beschadigt
-zijn schade : rechterkant bumper kapot
ik en bewoners die de slag hadden gehoord hebben de politie gebeld omdat hij niet bepaald wou meewerken
politie heeft het aanrijdingsformulier ingevuld, en dit heb ik ondertekend terwijl ik nog wat in shock was van de gebeurtenis.
de tegenpartij beweert hier dat hij stilstond achter mij en dat ik op hem ben ingereden( wat niet strookt met de opgelopen schade).
Nu is het zo dat mijn verzekering mij in gebreke stelt (afgaande het aanrijdingsformulier) en er vanuit gaat dat ik voor ALLE verkeer moet kunnen stoppen (klopt niet echt met een een richtingsstraat volgens mij ), en dat de opgelopen schade ook kan zijn doordat de tegenpartij mij geraakt zou hebben bij het achter mij doorrijden (ook al zou zijn voorste bumper dan kapot moeten zijn, en mijn rechter zijflank).
verzekering gaat er ook van uit dat als ik hiermee verder ga ik volgens de rechtbank ook in fout zou zijn.
Wat moet ik hier verder mee?