Onlangs op een groot warenhuisparking (heel) licht een andere wagen geraakt met mijn wagen. Auto stilgelegd, uitgestapt en gekeken of er schade was. Was nog donker die ochtend, en heel weinig te zien, maar toegegeven wel lichte krasjes die er evengoed al konden zijn nog voor de lichte aanraking. Anyway, ik had toch moeten mijn verantwoordelijkheid nemen en op zn minst een briefje nalaten... maar deed dit niet. Ondertussen oproep voor gesprek van politie gekregen, getuige nr-plaat genoteerd. Ik nam reeds contact op met eigenaar wagen, thuis opgezocht en oprechte excuses aangeboden. Was kalme man en begreep alles eigenlijk nog goed. Ik vond het mijn plicht om op zn minst die persoon onder ogen te komen. Enkel mijn verhaal gedaan en meermaals excuses aangeboden.
Ik weet dat de minimumboete €200 (x6 of x8, dus €1200 of €1600) zal bedragen vermoed ik. Maar mijn vraag is of dit ook hoger kan oplopen in dit geval?
Want minimum is €200 maar maximum is €2000 (x6 of x8). Kan dus enorm hoge boete zijn...
Waar houden rechters rekening mee?
Er staan ook vaak te lezen over een gevangenisstraf, dus ook bij enkel blikschade...
Bedankt voor het lezen!