Een auto is op mijn weg komen rijden en ik heb moeten uitwijken en daarbij is er schade aan mijn voertuig gekomen.
Ik heb de andere bestuurder daar proberen op aan te spreken, maar hij vond dat het niet zijn fout was en is hij er vandoor gegaan.
Ik heb dus aangifte gedaan bij de politie. De man heeft bekend dat hij daar aanwezig was maar hij ontkent dat hij de katalysator was van het ongeluk. Hij vermeld in zijn verklaring dat hij wel op de midden van de weg kwam en dat hij tolde op de weg en ik moest uitwijken. Hij verklaart er ook bij dat ik verderop zelf nadat ik hem heb ontweken dan pas een ongelukje heb gemaakt dat volledig door mijzelf komt.
Dat klinkt toch niet logisch, dus wanneer je aan het "tollen" bent dan kan je nog goed zien hoe ik 20 meter verder zelf de controle verlies?
Nu is het dossier afgesloten zonder gevolg. Zo ben ik diegene die met schade opgescheept zit dat niet wordt vergoed en zo is die man ontsnapt met vluchtmisdrijf.
Ik snap het rechtsysteem niet meer... De man bekend dat hij op mijn weg is gekomen, maar hij ontkent dat de schade dat ik heb door hem komt. Het lijkt alsof dat het gerecht hem gelooft en mij niet, want hij heeft nu gewonnen...
Als je zijn verklaring leest dan is 1+1 = 2. Want hij heeft mij in gevaar gebracht.... En die gevaarlijke situatie heeft er toegeleid dat ik schade heb gereden. Daarnaast als je zijn verklaringen leest dan zegt hij zoveel tegenstrijdigheden.
Ligt het aan mij of werd dit dossier niet eens grondig bekeken door de ambtenaren/rechters/bevoegden in kwestie....