Beste,
Enige tijd geleden was ik betrokken bij een licht verkeersongeval waarbij ik aangereden werd door een andere wagen. Op een baan met 2 rijvakken, bevond ik mij op het linkse rijvak om richting een tunnel te rijden. Rechts van mij, op het rijvak dat rechtdoor gaat en dient om bovengonds te blijven rijden, bevond zich de andere wagen.
Op een bepaald moment besluit de bestuurster van de andere wagen dat ze links wil invoegen en gaat ze naar links. Ze had me duidelijk gezien want keek mijn richting uit en ging ervan uit dat ik zou stoppen en haar zou tussenlaten. Dat heb ik niet gedaan (haar intentie -en die van veel andere mensen op dezelfde plaats- is om zolang mogelijk op het rechter rijvak te rijden en zo alle andere wagens nog even voor te steken). Bij dit manoeuvre schraapt de andere wagen mijn wagen met schade tot gevolg. Vervolgens begon de bestuurster te gesticuleren naar me.
Ze is echter niet uitgestapt of aan de kant gegaan om een aanrijdingsformulier in te vullen (wat toegegeven niet makkelijk of zelfs zeer moeilijk zou zijn geweest op die plaats). De andere wagen is uiteindelijk achter mij ingevoegd en is me nadien in de tunnels voorbij gereden, waarbij ik een foto heb kunnen nemen van de auto (en nummerplaat). Vervolgens ben ik dan onmiddellijk naar de politie gereden om aangifte te doen en is er een PV opgesteld.
Voor zover ik vertrouwd ben met het verkeersrecht, heb ik hier geen aansprakelijkheid en mijn verzekeringsmaatschappij is het daarmee eens. Ik zal echter de vrijstelling bij mijn omnium zelf moeten ophoesten tot dit hele verhaal afgerond is. De politie die langsgaat bij de dader en dergelijke...
Nu mijn vragen:
- Heeft er hier iemand een idee hoelang deze procedure gemiddeld aansleept?
- Jammer genoeg is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Zien jullie een reëel risico dat er tot een andere conclusie zou gekomen worden? Het is natuurlijk erg vervelend dat er geen aanrijdingsformulier is ingevuld.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,