Nu, heb ik een brief in de bus gekregen met pv nummer, aard van ongeval (verkeersongeval met stoffelijke schade), gegevens van partij A en B (ik dus).
Staat er verder nog wat meer in ?
Dus is mijn vraag wat kan ik nog verwachten en wat gaat er waarschijnlijk nog komen?
Als je je gegevens achterliet, is er geen sprake van vluchtmisdrijf.
Je had het ongevalletje wél moeten gaan aangeven bij de politie ...
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /229-art52
52.2. Elke persoon betrokken in een ongeval dat uitsluitend stoffelijke schade heeft veroorzaakt, moet :
1° indien hij meer dan vijftien jaar oud is, zijn identiteitskaart of het als zodanig geldend bewijs vertonen aan andere in het ongeval betrokken personen die er hem om vragen;
2° ter plaatse blijven ten einde gezamenlijk de nodige vaststellingen te doen, of, zo er tussen de partijen geen akkoord is, een bevoegd persoon toe te laten die vaststellingen te doen. Indien geen bevoegd persoon binnen een redelijke tijd kan bereikt worden mogen de betrokken personen zodra mogelijk aangifte doen van het ongeval, hetzij op het dichtstbijgelegen politie- of rijkswachtbureau, hetzij op dat van hun woon- of verblijfplaats.
Zo een partij die schade geleden heeft evenwel niet aanwezig is, moeten de bij het ongeval betrokken personen zoveel mogelijk ter plaatse hun naam en adres opgeven, en in elk geval moeten zij deze inlichtingen zo haast mogelijk rechtstreeks of door tussenkomst van politie of rijkswacht mededelen.
Maar waarom contacteert de tegenpartij de politie ipv jou
Ik heb een brief in de bus bij partij A binnen gestoken en hen mijn gegevens gegeven. Wat kan ik nog meer doen? Wat kan ik best wel / niet doen?
Bij verzekering gaan aangeven, en daar laten afhandelen.
Was er dan wel schade tgv het ongeval, die je niet gezien had ?