12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.
Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
keren staat erbij, inhalen niet
12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
ooggetuigen met radarogen worden niet altijd geloofd
toen ik kans zag mij te draaien werd ik, toen ik reeds 90 graden gedraaid was, geraakt in mijn linker achterflank door een auto
hier mis ik enkel " en nog eens achter mij keek om te zien of niemand mij inhaalde"
19.1. De bestuurder die naar rechts of naar links wil afslaan om de rijbaan te verlaten of die zijn voertuig langs de linkerkant van een rijbaan met éénrichtingsverkeer wil opstellen, moet zich vooraf ervan vergewissen dat hij dit kan doen zonder gevaar voor de andere weggebruikers, vooral rekening houdend met de vertragingsmogelijkheden van de achterliggers;
blijkbaar kon je achterligger niet snel genoeg stoppen, dus mocht u eigenlijk niet keren
een zonnetje aan de hemel
16.3. Het inhalen geschiedt links.
Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.
eigenlijk mocht hij je niet links inhalen omdat je te kennen had gegeven dat je links ging afdraaien
hij zal wel zeggen dat je te laat je richtingsaanwijzer aanzette
tenzij je natuurlijk, zoals te bedenken, naar de rechterkant van de baan gegaan bent om je bocht te kunnen maken
woord tegen woord dus