Slachtoffer vertegenwoordiging op politierechtbank

teddytejero
Topic Starter

Slachtoffer vertegenwoordiging op politierechtbank

#1 , 04 mei 2009 14:39

Besten,

Nadat ik met mijn fiets tegen een openzwaaiend portier ben gereden komt de zaak voor bij de politierechtbank. Het betreft een woon-werk ongeval. Moet ik hiervoor door een advokaat vertegenwoordigd worden ? (250 euro / ik kan geen beroep doen op advocaat van mijn falimiale verzekering.....)

kan ik gewoon in persoon bij de politierechter pijn-en smartegeld eisen ?

of moet ik een dure advocaat betalen en uiteindelijk toch geen frank krijgen ....

anderzijds moet ik ook al een procedure opstarten bij de arbeidsrechtbank via de vakbond om lichamelijke schade bewezen te krijgen (rugklachten)
dank voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2009 17:01

gezien werkverkeer is het een arbeidsongeval en kan uw werkgever in eerste instantie een advocaat voorzien via deze verzekering.
Niets houdt u tegen op via uw familiale verzekering ook een advokaat aan te vragen.
PS als u nog geen familiale verzekering hebt met rechtsbijstand neem er dan asap een. Een serieuse zaak voorhebben is voldoende om uw premies tot uw pensioen te verantwoorden

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”