Dagvaarding Politierechtbank -> gesloten deuren

Necronn
Topic Starter

Dagvaarding Politierechtbank -> gesloten deuren

#1 , 11 apr 2009 20:02

Beste,

Ik moet als BP op 08/06 verschijnen bij de politierechtbank te Mechelen,
-heb hiervoor een oproeping ontvangen vanwege het politieparket-.

Misschien een niet zo alledaagse vraag. Maar bestaat er een mogelijkheid om een zaak bij de politierechtbank ook achter gesloten deuren te laten verlopen ? Kan je dit als burgerlijke partij vragen/verzoeken/eisen ?

Zo ja, hoe gaat dit precies in zijn werk ?

Met dank,
Necronn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 apr 2009 18:24

Is de openbare veiligheid of de openbare zeeden in gevaar - zijn er minderjarigen bij betrokken ???

Necronn
Topic Starter

#3 , 21 apr 2009 19:23

Is de openbare veiligheid of de openbare zeeden in gevaar - zijn er minderjarigen bij betrokken ???
Ik denk niet dat de openbare veiligheid/zeden in gevaar is :roll:
Het gaat om een verkeersongeval met een dodelijk afloop van een minderjarige en waarbij 2 bepaalde mensen met statuut van onze gemeente betrokken zijn (moeten verschijnen als inverdekinggestelden).

Ik ben alleen bang dat daarom onze zaak zal opgeblazen worden in de pers en dat zou ik willen vermijden...

Vandaar deze vraag of er geen mogelijkheid bestaat om bij de politierechter een zaak te laten inleiden/behandelen achter gesloten deuren...

Necronn

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 apr 2009 19:30

Gezien minderjarige zou het kunnen -- de daders hebben statuut gemeente ??
Uw advocaat zal wel weten wat kan of niet
Het is net de openbaarheid van zitting dat de sterkte van ons rechtsisteem uitmaakt.
Dus moet er een zeer goede reden voor zijn

Het is de voorzitter die beslist

Terug naar “Verkeersongevallen”