Motor "ontploft", garantie net verlopen

els79
Topic Starter

Motor "ontploft", garantie net verlopen

#1 , 31 jul 2007 09:08

Gisteren reed ik van het werk naar huis, toen opeens een BL (of zoiets) het begaf en een deel van de krukas door het motorblok naar buiten stuwde. Onze auto is een dieselmotor en je verwacht dus wel dat die enkele jaren en bijna 300 000km meegaat. Spijtig genoeg is onze auto 3 jaar en 6 maand oud (de garantie loopt slechts 3 jaar), maar hij heeft slechts 76 000km gebold. Onze verdeler waar we de auto kochten en altijd op onderhoud gingen, wast zijn handen in onschuld en verstopt zich achter het verloop van de garantie. Zou het interessant zijn om alsnog Nissan Belgium te contacteren en ons verhaal uitleggen? Ik denk dat ik niks te eisen heb, maar zou toch graag hebben dat ze al is het maar een stukje bijleggen. Van een vriend die lang bij nissan heeft gewerkt, weten we dat dt een uitzonderlijk fenomeen is. Hij had het nog nooit meegemaakt.

Groetjes,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#2 , 20 aug 2007 20:53

Gisteren reed ik van het werk naar huis, toen opeens een BL (of zoiets) het begaf en een deel van de krukas door het motorblok naar buiten stuwde. Onze auto is een dieselmotor en je verwacht dus wel dat die enkele jaren en bijna 300 000km meegaat. Spijtig genoeg is onze auto 3 jaar en 6 maand oud (de garantie loopt slechts 3 jaar), maar hij heeft slechts 76 000km gebold. Onze verdeler waar we de auto kochten en altijd op onderhoud gingen, wast zijn handen in onschuld en verstopt zich achter het verloop van de garantie. Zou het interessant zijn om alsnog Nissan Belgium te contacteren en ons verhaal uitleggen? Ik denk dat ik niks te eisen heb, maar zou toch graag hebben dat ze al is het maar een stukje bijleggen. Van een vriend die lang bij nissan heeft gewerkt, weten we dat dt een uitzonderlijk fenomeen is. Hij had het nog nooit meegemaakt.

Groetjes,
Hallo,

Voor zover al niet in contact getreden met de invoerder zelf, raad ik U ten stelligste aan dat te doen. Schrijf hen een brief n? eerst contact met hen te hebben gezocht via telefoon. Stuur desnoods een fax en dring aan op: "het onwaarschijnlijke is gebeurd". Moet een constructiefout zijn enz. Hopelijk heeft uw wagen een voorbeeldig onderhoudCV bij de dealer. Toon dat aan via geschriften, facturen en onderhoudsboekje. Stel hen eerst voor de volledige kosten te dragen en zie hoe er gereageerd wordt. Lok ze uit met geschriften en onderhandel. Het is niet normaal, als U de wagen heeft gekoesterd en perfect heeft onderhouden, dat de motor het n? 3 jaar + het al begeeft, tenzij U te snel heeft gereden of olie en minimaal onderhoud zou hebben genegeerd?

Ikzelf verkeerde vele jaren geleden in deze situatie met een motorblok van vier jaar. Omdat ik kon aantonen dat het onderhoud steeds perfect was verlopen, heb ik toen een compromis afgesloten (op papier) dat de invoerder de motorblok verving en ikzelf met de dealer zou instaan voor de werkuren n? dat uitgemaakt werd WAT deze laatsten kosten zouden betekenen (op papier). Dat de dealer zijn handen er van af houdt, is een "normale???" garagistenreactie maar vraag dus eerder een commerci?le geste bij de invoerder. U bent echt niet de eerste in deze situatie... . En dat weten ze ook. Good luck!

Justiceseeker :-)

JohnD

#3 , 16 dec 2007 00:34

Heel interessant en terzelfdertijd bedroevend dat els79 het niet nodig vind om ons over het verloop van de zaak in te lichten.

Reclame

els79
Topic Starter

#4 , 02 okt 2008 16:42

Heel interessant en terzelfdertijd bedroevend dat els79 het niet nodig vind om ons over het verloop van de zaak in te lichten.
Sorry voor de nogal laattijdige reply!

Maar na de drukte, was ik alweer vergeten, dat ik hier gepost had.

Bij deze het einde van dit verhaal. Ondertussen, blijkt dit een veel voorkomend (maar dit ontkent men natuurlijk in alle talen) technisch mankement te zijn, waarop een uitgebreide garantie geld (dit ben ik te weten gekomen na contact met de klantendienst). De auto is dus gedeeltelijk gemaakt geweest op kosten van Nissan, wij hebben wel de olie enzo moeten betalen. Uiteindelijk heeft het ons iets van een 400 euro gekocht.

Omdat we ondertussen van verschillende soortgelijke gevallen gehoord hebben (zelfs iemand bij wie de auto ondertussen aan de derde motor toe is (2 maal bij de vorige eigenaar en nu bij hem)), hebben we de auto verkocht. We hadden geen zin om binnen enkele jaren zelf voor de hele kost op te draaien (want het was in totaal iets van een 11 000 euro).

Terug naar “Verkeersongevallen”