Inspecteur Schade nav ongeval

Rita_Lien
Topic Starter

Inspecteur Schade nav ongeval

#1 , 10 nov 2015 22:14

Binnenkort komt er bij mij een inspecteur Schade langs na een verkeersongeval waarbij ik van het fietspad gereden ben door een auto.

Die inspecteur komt van bij de tegenpartij. Waar kan ik mij aan verwachten?

Ik heb alles al binnengedaan bij mijn verzekeringen: medische attesten, bestek voor de herstellingskosten, betalingsbewijzen. Wat wil de inspecteur nog meer weten? Ik vind dit echt zo vervelend en wil het liefst dat ongeval helemaal vergeten, wat een lelijke, nare ervaring.

Mag de inspecteur bepaalde zaken afdwingen, zoals kopies van documenten of een lichamelijk onderzoek? Wat mag ik weigeren, wat moet ik toestaan? Ik wil graag goed voorbereid zijn.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 10 nov 2015 22:36

Hij is geen dokter, dus kan geen onderzoek doen, of iets afleiden hierover uit uw huidige toestand. Hij kan enkel uw documenten inzien (en kopie hiervan nemen), en met u spreken over de feiten van het ongeval. Voor alles over uw lichamelijke schade verwijst u hem echter door naar de artsen die u behandeld hebben.

Rita_Lien
Topic Starter

#3 , 11 nov 2015 18:14

Dankjewel.

Waarom zou de inspecteur kopies willen nemen van documenten die via de verzekeringen al beschikbaar gesteld worden?

Wat zal er in het gesprek allemaal aan bod komen? Moet ik opnieuw een verklaring van de feiten afleggen?

Wordt mijn fiets gefotografeerd? Moet ik dat toestaan? Er zijn al herstellingen aan uitgevoerd immers. Het ongeval is al bijna drie weken geleden gebeurd.

Reclame

Turaki

#4 , 11 nov 2015 18:38

Als de verzekering reeds kopieën heeft, moeten zij deze dan ook voorzien voor hem. U moet dan deze dan niet voorzien, noch inzage geven (hoewel dat laatste alleen maar moeilijk doen om moeilijk te doen zou zijn).

Hij zal waarschijnlijk nog eens alles met u willen overlopen, en kijken of de kostenramingen en facturen wel kloppen.

Foto's nemen van uw (herstelde) fiets kan geen kwaad.

Neem ook eens contact op met uw eigen verzekering, en vraag dat er iemand van hen aanwezig is, als u zich zorgen maakt. Zo staat u er niet alleen voor.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 nov 2015 19:51

Als je teveel nee zegt zal uw dossier langer blijven aanslepen. Meewerken is de beste oplossing. Je moet die expert niet als een boeman aanzien, hij komt waarschijnlijk niet meer doen dan een paar punten verduidelijken

Terug naar “Verkeersongevallen”