Op vrij 25 maart heeft mijn vriend hier voor ons deur een ongeluk gehad. Hij kwam van het werk af en stond hier stil om op de oprit te kunnen rijden. Er kwam een tegenligger af, dus moest hij even wachten vooraleer hij de oprit kon oprijden. Toen hij in zijn achteruitkijkspiegel keek zag hij plots een auto afkomen ... die reed met volle snelheid achteraan op hem in. Er mag hier 70 km/u worden gereden, maar die reed meer. Ik zag het ongeluk gebeuren en snelde meteen naar buiten.
Op het eerste zicht geen ernstige verwondingen enkel veel schade aan onze auto ! De persoon in de andere auto zei dat hij mijn vriend niet zag staan en nam dan ook alle schuld op hem. Politie is gebeld en er is een aanrijdingsformulier opgemaakt. Mijn vriend kreeg net na het ongeval pijn in nek en rug + hoofdpijn, de klassieke wiplash dus. Hij is naar de dokter gegaan + naar het ziekenhuis om een scan te laten maken.
De dokter denkt dat het geen blijvende letsels zijn ... Hij is dan opnieuw vorige woensdag gaan werken, maar kon het niet uithouden van de pijn (werkt op een bureau) dus is hij terug naar huis gekomen en opnieuw naar de dokter gegaan. Hij werd dan terug thuisgeschreven tot gisteren. Vandaag is hij opnieuw gaan werken, maar de pijn is er terug in de rug.
Hij moet ook naar de kinesist gaan.
De auto is pertotal en werd weggetakeld naar de garage, vandaag komt er een expertise.
Nu is het zo, 2 weken voor het ongeval hebben wij ons een nieuwe auto gekocht, de garage ging onze oude auto overnemen dus was er al een contract opgesteld. Hij gaf voor onze oude auto nog 4100 euro. Dit werd dan gebruikt als voorschot op onze nieuwe auto. De dag van het ongeluk gingen wij normaal 's avonds om onze nieuwe auto en lieten we de oude auto achter in de garage, maar door dit ongeluk is alles overhoop gegooid. Dit is gewoon ongelooflijk ! Nu is er met de garagist een nieuw contract opgesteld en moeten we die afgesproken 4100 euro betalen aan hem aangezien die auto pertotal is.
Nu vroeg ik mij af of we dat bedrag dat afgesproken is zeker zouden krijgen van de verzekering omdat er namelijk een contract is opgesteld.
Qua schadevergoeding ? Mijn vriend krijgt per gewerkte dag ook maaltijdcheques, doordat hij ongewillig thuis zat krijgt hij die nu niet, kan hij dat verloren bedrag eisen van de verzekering?
Volgens onze verzekeraar moeten we dat regelen met de verzekering van het werk ...
Pff, zo een papperassenwerk ...