vandaag was ik betrokken in een auto ongeluk.
Ik had groen om links in te draaien op een groot kruispunt, en belande dus samen met drie andere auto's op de rijstrook waar men wacht (op het kruispunt) tot het rood wordt voor de auto's in dezelfde as van het kruispunt (in tegengestelde richting) en je dus ongemoeid kunt draaien.
De auto's voor mij deden dit echter vrij traag en dus was het reeds groen voor de auto's van de andere as.
Hierbij moet er dan een dame mij voorbijgereden zijn (voorbijgereden, zonder manoevre) aan mijn rechterkant. Zij was van de veronderstelling dat aangezien het groen was ze mocht doorrijden ongeacht de andere autos die zich nog op het kruispunt bevonden.
Aangezien dit aan mijn rechterkant gebeurde (het voorbijrijden) zag ik haar dus te laat en mijn rechtervoorkant heeft haar achterlinkerkant geraakt.
Mijn vraag is nu is zij in haar recht aangezien het licht groen was of ik een voorzienbare hindernis was (aangezien ik haar vanachter geraakt heb was ik reeds in beweging) of had ik haar moeten zien en was zij dus voor mij de voorzienbare hindernis, of spelen er hier nog volledig andere regels?
alvast bedankt