hallo,
ik heb dus een prangende vraag ivm met een vergoeding na een ongeval.
afgelopen weekend heeft er dus een persoon op mijn wagen gereden met alle gevolgen nadien. Mijn wagen stond geparkeerd naast die van mijn moeder op een parking. Nu is er dus iemand komen aanrijden en heeft mijn wagen op zijn rechterachterkant geramd zal ik maar zeggen en is mijn wagen van klap tegen die van mijn moeder gevlogen waardoor haar auto total loss is en de mijne komen ze morgen bekijken. het mooiste vanal is is dat die persoon vluchtmisdrijf heeft gepleegd maar gelukkig hebben we gevonden wie het was. nu het volgende wat dus al zeker is , is dat ik nooit mijn wagen zoals hij was zal terug hebben, oftewel is hij ook total loss, wat ik denk van wel, of ze kunnen hem herstellen, in allebei de gevallen gaat het mij geld kosten, nu mijn auto was 1 jaar oud, (net nieuwe verzekering genomen maar geen omnium nie meer) en die van mijn moeder 5 dagen. nu is mijn vraag dus kan ik die persoon die het ongeval heeft veroorzaakt tegen hem een zaak starten om mijn kosten die ik heb die mij niet vergoed worden door de verzekering aan hem door te rekenen. of bestaan er daar procedures voor zodat dat mogelijk ?
Mvg,