Dit weekend ben ik door het slechte weer geslipt en gebotst tegen een tegenligger die twee uur voor mij in dezelfde bocht ook was geslipt tegen een boom. Met andere woorden, ben ik gebotst tegen een wagen die zelf al een botsing heeft gemaakt. Mijn tegenligger had echter niet de moeite gedaan om de gevarendriehoek te plaatsen. Hij had hiervoor ruim twee uur de tijd. Had hij dit wel gedaan, had ik het gevaar in de bocht op voorhand geweten en was de tweede botsing niet gebeurd. Mijn verzekeraar geeft mij echter de schuld van het ongeval, omdat ik moet kunnen stoppen op elk tijdstip en op elk moment. Men houdt maw geen rekening met de gladde wegomstandigheden en het feit dat er geen gevarendriehoek werd geplaatst. Mijn auto heeft hierdoor serieuze kosten die op mij worden verhaald.
Ik vind het redelijk kort door de bocht om te zeggen dat men 'altijd en overal moet kunnen stoppen'. Zo kun je een voorrang van rechts ook negeren omdat men 'altijd en overal moet kunnen stoppen'.
Wat is jullie mening hieromtrent? Ik vind dat mijn tegenligger namelijk in fout is door zijn gevarendriehoek niet te plaatsen.