Onderweg naar het werk sta ik een hele tijd in de file, na een tijdje zie ik de kans om rechtsaf de straat in te draaien om zo mijn bestemming te bereiken. Om de straat in te kunnen moet ik een fietspad en voetpad kruisen, ik geef richting aan, kijk in beide richtingen (R-L-R) en omdat ik niets zie draai ik de straat in. Met een flinke klap vliegt de bestuurder van een klasse B brommer over mijn motorkap, zijn motorfiets stond in mijn rechterdeur. Brommer helemaal in frut, het metaal van mijn deur had een mega scheur en mijn R-velg (geen aluminium) was zelfs gedeukt.
De getuigen ter plaatsen maakten er een kleine lynchpartij van omdat ik hem had moeten zien en ze vonden dat ik onvoorzichtig was geweest.
Alsof ik met plezier mensen omver knal....Gelukkig is zijn fysieke letsel beperkt gebleven
Maar het fietspad dat ik kruiste stond aangegeven met verkeersborden D9, wat betekent dat die klasse B daar niet mocht rijden.
En aangezien ik hem helemaal niet heb gezien, vermoed ik dat die daar nogal vlotjes reed.
Ben ik in fout omdat ik van richting veranderde,
of hij omdat hij daar niet mocht rijden en zo een onvoorziene hindernis werd?