Mijn zoon reed met mijn wagen op een rechte baan met parkeerstroken, plots stond er daar een dubbelgeparkeerde wagen, er kwam niemand af in de tegenovergestelde richting en mijn zoon stak die wagen over....Toen mijn zoon net die wagen had voorbijgestoken ( hij was dus nog altijd links van de baan) kwam er plots iemand van de parkeerstrook ( rechts)en wilde hoogstwaarschijnlijk rechtsomkeer maken op de openbare weg, hij heeft op mijn wagen ingereden op het voorste wiel van de passagierskant, hij stond dus horizontaal over de baan , maar direct na het ongeval is hij zijn wagen zo'n meter of 2 gaan verplaatsen....
Mijn zoon deed een inhaalmaneuvre, maar was wel op de openbare weg, terwijl de tegen partij van de parkeerstrook kwam...die auto dat dubbel geparkeerd stond is wel weg gereden...
Zijn wij nu in ons recht?
Die auto dat dubbel geparkeerd stond op de weg( die weggereden is) Die kan niet aansprakelijk zijn voor het ongeval of niet?
Als je een parkeerstrook verlaat moet je toch altijd de auto's op de openbare weg voorrang verlenen ?
mvg